Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Servicii financiare |
|

Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a profitului net în T1 din 2020 din cauza pandemiei

Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a profitului net în trimestrul 1 din 2020, cu 21% (an la an), în principal din cauza provizioanelor pentru COVID-19.
 aboneaza-te
raiffeisen.jpg

Activele totale ale Raiffeisen Bank au depășit 48 de miliarde de lei la 31 martie 2020, o creștere de 18%, an la an. Venituri operaționale au crescut în T1 2020, fiind de 636 milioane de lei, față de 615 milioane de lei, în T1 2019. Profitul net a scăzut cu 21%, până la 140 milioane de lei, în trimestrul întâi al acestui an, față de perioada similară din 2019, când a fost de 178 milioane de lei.

Portofoliul total de credite al băncii a ajuns în T1 2020, la 29,2 miliarde de lei, o creștere de 10%, an la an. Împrumuturile noi la termen, acordate clienților băncii au crescut cu 20%, creșterea fiind echilibrată pe toate segmentele de clienți.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au avansat cu 21% (an la an), depășind 40 de miliarde de lei, la 31 martie 2020, probând încă o dată încrederea de care se bucură banca din partea clienților săi.

Cheltuielile operaționale nu au variat mult față de nivelul înregistrat anul trecut: 367 de milioane de lei (363 milioane de lei la T1 2019). Așa cum era de așteptat, cheltuielile destinate siguranței sanitare a oamenilor și a spațiilor de lucru sunt pe trend accentuat crescător din martie 2020.

De asemenea și costurile de risc aproape s-au triplat, la final de martie 2020, față de martie 2019, iar rata creditelor neperformante a scăzut la 4% în T1 2020 (4,2% în T1 2019).

Investiții masive în digitalizare

De asemenea, în această perioadă investițiile și eforturile băncii pentru transformarea digitală s-au intensificat, oferind atât angajaților cât și clienților alternative digitale pentru a-și desfășura activitatea, respectiv pentru a accesa serviciile financiare ale băncii. Raiffeisen Bank a depășit pragul de 700.000 clienți digitali care folosesc aplicațiile Smart Mobile și Raiffeisen Online.

Felul în care băncile lucrează cu clienții se schimbă acum și mai rapid. Volumul plăților online efectuate prin cardurile de debit de către persoanele fizice a crescut cu 70%, în luna martie 2020, față de martie 2019.

Clienții băncii optează tot mai mult și pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendință demonstrată în mod special de creșterea cu 40% a numărului de plăți electronice către furnizori. De asemenea și în cazul tranzacționării cu cardurile băncii la comercianți se pot observa creșteri semnificative, de două cifre, atât ca număr de tranzacții, cât și ca volum.

În noul context de pandemie Raiffeisen Bank a luat măsura eliminării comisioanelor de POS pentru comercianți, din 16 martie, pentru o lună și jumătate.

“În aceste momente este greu să vorbim doar de cifre. Este foarte important pentru noi să ne asigurăm că ne servim în continuare clienții, că le oferim soluțiile potrivite și că personalul din sediile noastre este bine protejat, dincolo de orice rezultate financiare. Tocmai de aceea, de două luni  lucrăm intens și luăm măsuri care să ajute clienții – de la amânări de rate până la a nu se mai deplasa până la unitatea bancară pentru a-și ridica cardul, iar lucrul de acasă pentru o parte semnificativă a angajaților băncii a devenit deja rutină. Așa cum vedem acum lucrurile, vom continua să fim preocupați de sănătatea noastră fizică, dar și de sănătatea noastră financiară pentru a putea reveni la o viață normală. Este clar însă că lumea întreagă a învățat și învață lecții noi, în această perioadă.”, a spus Steven van Groningen, președinte și CEO la Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank a amânat plata ratelor

În contextul pandemiei de coronavirus, Raiffeisen Bank a acordat amânări la plata ratelor de până la 3 luni pentru aproximativ 21.000 de credite, iar aceasta a fost o soluție oferită de bancă imediat după declararea stării de urgență.

După adoptarea OUG37/2020, Raiffeisen Bank a colectat alte 27.000 de cereri de suspendare a ratelor, iar aceste solicitări sunt fie rezolvate (21.000), fie în curs de procesare. Clienții Corporate și IMM au fost contactați pentru a vedea care este  situația lor și pentru a găsi împreună soluțiile potrivite, dacă acestea se impun.

Au fost contactate cu prioritate companiile din industriile cele mai afectate pe termen scurt sau mediu de criza sanitară. Peste 2.500 de IMM-uri au fost deja sprijinite prin amânarea ratelor la credite, prelungirea liniilor de credit sau alte măsuri necesare. Banca a început creditarea și în programul guvernamental IMM Invest.

De asemenea, programul Factory by Raiffeisen dedicat finanțării start-up-urilor a fost extins prin includerea ideilor care pot aduce o contribuție societății în această perioadă. Peste 310 proiecte au fost înscrise.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii