FacebookTwitterLinkedIn

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat, miercuri, că a câştigat definitiv, în instanţă, cauza referitoare la practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank, iar banca va trebui să revizuiască dobânzile unor contracte de credit.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, respectiv a confirmat Ordinul nr.837/20.10.2017, emis de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Paul Anghel, director general ANPC: „S-a făcut dreptate! O victorie importantă a Autorităţii! Munca colegilor mei şi a mea este încă o dată răsplătită. Da, am câştigat o luptă importantă pentru consumatorul român. Mii de consumatori au şansa la un tratament corect. Milioane de euro se vor întoarce în bugetul familiilor acestora. Mulţumesc echipei şi vouă tuturor pentru încredere! Suntem aici să nu dezamăgim!”, conform Agerpres.

Raiffeisen Bank nu a informat, în perioada 2006-2008, în prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite în RON, EUR şi CHF (franc elveţian), şi drept urmare i-a determinat pe aceştia să ia o decizie – contractarea creditelor respective – pe care altfel nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut nivelul la care dobânda avea să crească, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza.

Potrivit ANPC, acest lucru se întâmpla în contextul în care operatorul financiar-bancar cunoştea nivelul dobânzii pe care urma să-l aplice.