FacebookTwitterLinkedIn

Tot mai mulți proprietari de apartamente în regim hotelier care colaborează cu platforma Booking s-au plâns în ultima vreme că își încasează banii cu întârziere. Situația este endemică în întreaga Europă, inclusiv în România, în timp ce în Ungaria guvernul a înaintat o solicitare oficială.

Proprietarii de unități de cazare din Marea Britanie spun că au fost lăsați fără bani de către firma de turism online Booking.com. Unul dintre aceștia, citat de BBC, susține că i se datorează aproximativ 50.000 de lire sterline.

Mark Winship, în vârstă de 42 de ani, din Leicestershire, a spus că nu a mai fost plătit din iunie pentru închirieri de scurtă ședere. Winship, care deține proprietăți în Kegworth, Castle Donington, Derby și New Forest, a spus că mii de alte gazde din întreaga lume suferă, de asemenea, de plăți întârziate.

Compania a dat vina pe „probleme tehnice neprevăzute” și a spus că lucrează urgent pentru a relua plățile. Booking.com preia plata de la client și îi plătește gazdei după ce a dedus taxele și comisionul. Însă în ultimele săptămâni, Winship a spus că site-ul i-a facturat comision pentru bani pe care nu i-a primit încă.

Și în România situația este similară, iar unii proprietari se plâng că plățile au întârzieri în jur de o lună. În Ungaria însă, partidul de guvernământ al lui Victor Orban, Fidesz, i-a solicitat platformei Booking să plătească banii datorați hotelierilor maghiari încă din iunie. 

Recent, numeroși furnizori de cazare din Ungaria s-au plâns că nu-și primesc bani datorați, în valoare de câteva miliarde de forinți, iar mii de întreprinderi mici se confruntă cu dificultăți, a declarat într-un comunicat deputatul Fidesz Kristóf Szatmáry, adăugând că Booking „abuzează de dimensiunea și de dominația sa”. El a spus că Fidesz se așteaptă ca autoritățile să investigheze situația și a îndemnat compania să plătească fără întârziere furnizorii de cazare din Ungaria.