FacebookTwitterLinkedIn

Grupul Lasselsberger Ceramics România, producătorul plăcilor ceramice marca Cesarom, format din companiile Sanex și Lasselsberger, a înregistrat în 2021 o creștere a cifrei de afaceri cu 4% comparativ cu anul precedent. Pentru anul în curs, compania are ca obiectiv o creștere a cifrei de afaceri de 12%. 

Potrivit reprezentanților companiei, volumul de gresie și faianță comercializat în 2021 s-a ridicat la aprox. 40 milioane mp, în creștere cu 6% față de anul 2020. 

Pentru anul 2022, Lasselsberger Ceramics România are în plan continuarea investițiilor în valoare de peste 2 milioane de euro. Din totalul acestora, cea mai mare parte este direcționată pentru dezvoltarea unei linii de rectificare a plăcilor ceramice și lansarea de noi game de produse utilizând această tehnologie. De asemenea, un alt obiectiv vizat este deschiderea unui nou showroom Cesarom în această vară, în București. 

Compania a anunțat că, în urma investițiilor în fabrica de la Cluj-Napoca, brandul Cesarom lansează anul acesta 150 de plăci ceramice de gresie și faianță. 

„Pentru anul 2022, ne propunem o creștere de 12% a cifrei de afaceri, susținută atât de investițiile în tehnologie care ne vor permite lansarea de noi game de produse, dar și de eforturile pe care le depunem pentru a veni cu cele mai bune soluții în materie de gresie și faianță pentru clienții noștri ”, a declarat Petrișor Grindeanu, Director General al Lasselsberger Ceramics România. 

Cele mai solicitate produse din portofoliul brandului în 2021 au fost gresiile porțelanate, iar dintre acestea compania a înregistrat vânzări de top cu formatul de gresie porțelanată cu dimensiunea 60×30 cm. 

Din datele companiei, românii care au achiziționat plăci ceramice Cesarom în 2021 au alocat un buget care a variat între 3.500 lei și 4.000 lei în funcție de preferințe, de la un buget mediu cuprins între 2.500 lei și 3.500 lei înregistrat cu un an în urmă. 

Creșterea bugetului vine ca urmare a măririi suprafețelor placate și a creșterii generalizate a prețului gresiei și faianței, ca urmare a creșterii costurilor energiei și a materiilor prime utilizate în industria ceramică. 

În topul regiunilor care au generat cele mai mari vânzări anul trecut pentru produsele Cesarom s-au situat marile orașe ale României precum București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Timișoara. 

În 2021, piața de plăci ceramice a crescut cu aproximativ 6% comparativ cu anul precedent, atingând o valoare de circa 210 milioane de euro și 40 milioane de metri pătrați. De asemenea, reprezentanții companiei estimează pentru 2022 o scădere cantitativă de 10-15%, dar o ușoară creștere valorică a acesteia.