FacebookTwitterLinkedIn

Creșterile prețurilor îi determină pe 56% dintre români să achiziționeze tot mai des haine second-hand, însă 6% dintre consumatori declară că optează pentru astfel de produse din grijă față de mediu.

”Persoanele care spun că veniturile nu le ajung pentru strictul necesar sunt cele care își cumpără cel mai frecvent articolele vestimentare. (…) Aceste date pot fi explicate de carențele privind educația financiară și alocarea pe haine a unui buget mai mare decât ar fi necesar”, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare de piață Cult Research.

Cea mai mare parte a românilor (75%) cheltuie într-un an până la 30% din venituri pentru achiziționarea articolelor vestimentare.

Potrivit studiului, persoanele care își cumpără articole de îmbrăcăminte frecvent sunt cele care consideră că au venituri insuficiente pentru asigurarea strictului necesar.

De fapt, aceste persoane nu dau importanță monitorizării cheltuielilor, și astfel, sunt de părere că nu dețin venituri suficiente.

”Conform specialiștilor în educație financiară, 30% din bugetul personal ar trebui folosit pentru dorințe, 50% pentru necesități și 20% pentru economii sau investiții. Observăm astfel că o mare parte din dorințele românilor constau în achiziționarea de articole vestimentare”, precizează sursa citată.