Porsche a lansat modelul 911 Dakar, un automobil care se simte la fel de bine și pe autostradă, și pe teren accidentat.
Cu o producție limitată la 2.500 de exemplare, 911 Dakar omagiază victoria obținută de Porsche la ediția din 1984 a dificilului raliu, an care marchează și introducerea în premieră a tracțiunii integrale la gama 911.
Porsche 911 Dakar este disponibil cu pachetul Rallye Design, care îmbracă noul model cu elemente care amintesc de mașina victorioasă din 1984. Garda la sol a ediției Dakar este cu 50 mm mai înaltă decât a unui Porsche 911 Carrera cu suspensie sport. Grație sistemului de înălțare, aceasta poate fi mărită, în față și în spate, cu încă 30 mm, fapt care îi permite lui 911 Dakar să atace rampe altfel accesibile doar SUV-urilor. Parte integrantă a noului șasiu al mașinii, sistemul de ridicare este disponibil până la maximum 170 km/h. Peste această viteză, vehiculul coboară la nivelul normal.
Motorul biturbo de 3,0 litri, cu șase cilindri, dezvoltă 480 CP și o forță de tracțiune de 570 Nm. Puterea este transmisă la roți prin intermediul unei cutii de viteze PDK cu opt trepte. Mașina atinge 100 km/h în 3,4 secunde, iar viteza maximă este limitată la 240 km/h.
Porsche 911 Dakar este dotat standard cu tracțiune și direcție integrale (puntea spate virează și ea) și sistem antirăsturnare. Vehiculul are patru moduri de condus care pot fi selectate de la un buton rotativ amplasat pe volan. În modul Offroad, destinat obținerii de tracțiune maximă pe nisip sau pe teren accidentat, mașina se înalță automat. Setarea Rally este gândită pentru deplasarea pe teren denivelat, cu tracțiune 4×4 care favorizează puntea spate.
Cu scaune scoică și fără banchetă spate, interiorul lui 911 Dakar subliniază conceptul sportiv al mașinii. Greutatea a fost redusă folosind sticlă specială, mai ușoară, pentru geamuri, și o baterie care, de asemenea, este mai ușoară. Unul dintre elementele definitorii ale interiorului este cusătura decorativă într-o nuanță exclusivă de verde, Shade Green, care este disponibilă și ca vopsea metalizată pentru exterior.
În ultimii ani, modelele Porsche în ediție limitată au fost însoțite de un ceas asortat. 911 Dakar nu face excepție, clienții putând alege între cronograful Porsche Design 1 – 911 Dakar sau 1 – 911 Dakar Rallye Design Edition. Ambele ceasuri au carcasa din carbid de titanium, material rezistent la zgârieturi.
Ediția 2023 a raliului Dakar, care are loc pentru a patra oară în Arabia Saudită, se află în plină desfășurare, urmând a se încheia pe 15 ianuarie. Porsche a anunțat astăzi trei noi wrap-uri pentru Dakar 911, pe care vă invităm să le admirați mai jos.