FacebookTwitterLinkedIn

Pirelli, celebrul producător de anvelope auto, marchează azi, la Piccolo Teatro din Milano, aniversarea a 150 de ani de existență prin intermediul unei piese de teatru cu testimoniale, voci și imagini care reprezintă istoria industriei, culturii, tradiției, tehnologiei și pasiunii acestui brand.

Evenimentul a expus povestea companiei Pirelli, ce se întinde de-a lungul a trei secole, prezentând cele mai importante realizări: prezența la scară internațională, fabricile, relația cu artiștii și cultura, creativitatea în comunicare, prezența în sport și motorsport, căutarea constantă a inovației și tehnologiei de ultimă oră.

Evenimentul de la Piccolo a fost precedat de o numărătoare inversă internațională, care a început pe 24 ianuarie la Rio De Janeiro. A continuat zilele următoare cu proiecția siglei și felicitări pe cei 180 de metri ai CITI Tower din Shanghai și cu o animație 3D pe Times Square Nasdaq Tower din New York și pe Palazzo Venezia din Milano.

Cu ocazia acestei aniversări a fost creat și un logo special, dezvăluit în noiembrie anul trecut la lansarea Calendarului Pirelli 2022, de Bryan Adams și prezentat recent la Raliul Monte Carlo, unde a decorat mașina care a încheiat turul inaugural al pistei.

Timbrul Pirelli, realizat cu ocazia a 150 de ani de existență

Povestea brandului a început pe 28 ianuarie 1872, când Giovanni Battista Pirelli, la doar 23 de ani paria pe ceva absolut nou: cauciucul. Se dezvoltă rapid în întreaga lume și produce obiecte de uz zilnic (de la căști de înot, la jucării și pelerine de ploaie) și anvelope pentru vagoane și biciclete ca răspuns la aceste prime forme de mobilitate.

De la înființarea sa, compania s-a axat pe inovație. Pirelli oferă produse care devin și simboluri ale progresului țării, așa cum modernul zgârie-nori al lui Pirelli (Pirellone) a fost un simbol al orașului Milano, fiind prin anii 1960 sediul companiei.

Dar compania a întâmpinat și obstacole: fuziunile eșuate din anii 1990 cu Dunlop și Continental și planul de integrare a rețelelor și a conținutului în telecomunicații, urmărit de la începutul anilor 2000 prin Telecom Italia și întrerupt de interferențe externe. Aceste crize care au fost depășite repornind activitatea de bază, ceea ce a determinat compania să se axeze pe anvelope.

Astăzi, Pirelli este prezent în 12 țări, unde funcționează 18 fabrici realizate după modelul din Settimo Torinese, proiectat și construit de arhitectul Renzo Piano.

Cultură, comunicare și imagine

Pe parcursul călătoriei sale, Pirelli a fost mereu în dialog cu artiștii și intelectualii pentru a fi la curent cu obiceiurile în schimbare, cu societatea și evoluția ei. A făcut acest lucru prin modalități și instrumente inovatoare, cum ar fi: “Rivista Pirelli”, Pirelli Calendar, Pirelli HangarBicocca, publicații și expoziții ale Fundației Pirelli, produse ale Pirelli Design, Revista World, volumele Raportului său anual îmbogățite cu contribuțiile artiștilor și scriitorilor.

Sophia Loren, pozând în Calendarul Pirelli 2007

Motorsport și pasiune pentru sport

Astăzi, Pirelli este prezentă în peste 350 de competiții de motorsport. Beijing-Paris din 1907 este deosebit de memorabil, când prințul Scipione Borghese, la volanul unui Itala echipat cu anvelope Pirelli, a parcurs 17.000 de kilometri și a terminat cursa cu 20 de zile înaintea echipei de pe locul doi. În GT, raliu, superbike și Formula 1. Dar compania nu se rezumă doar la competiții auto, ci și fotbal, ciclism, sporturi de iarnă și navigație, cu Luna Rossa.

Pentru a prezenta povestea celor 150 de ani în mediul digital, a fost creat un site inovator – www.pirelli.com/150years – care permite „călătoria” în lumea Pirelli. Prin intermediul a patru săli virtuale dedicate domeniilor Product and Research & Development”, “Sustainability”,Sport”, “Art & Culture”, sunt prezentate produsele de ieri și de azi, angajamentul față de sustenabilitate, implicarea în competiții sportive, precum și în inițiative artistice și culturale, începând cu Calendarul Pirelli.