FacebookTwitterLinkedIn

A ajuns într-un deceniu de la o flotă de opt camioane la 360. După o evoluție accelerată, care sunt planurile unuia dintre cei mai dinamici transportatori din România?

Anul 2022 se anunță a fi –din nou – o perioadă plină de incertitudini, chiar dacă perspectiva pandemiei pare tot mai îndepărtată. În ciuda provocărilor, jucătorii din piața de transporturi rămân optimiști și continuă să se concentreze pe consolidarea și dezvoltarea business-urilor. Este și cazul Dolo Trans Olimp, companie controlată de omul de afaceri Cristian Dolofan. „Cu toate situațiile neprevăzute, 2021 a fost un an plin de provocări pe care le-am depășit cu succes. În acest moment, pare că 2022 va fi puțin mai blând în comparație cu ultimii doi ani, însă suntem pregătiți și pentru neprevăzut”, a declarat antreprenorul pentru Forbes România, cu puțin timp înainte ca Rusia să atace Ucraina. 

Cristian Dolofan a deschis compania în 2011, cu doar 8 camioane, iar în prezent deține o flotă de 360 de vehicule și parteneri constanți precum Stellantis, Mercedes, Renault-Dacia, Michelin, Auto1. „Adăugarea unor parteneri la fel de importanți la lista de colaboratori este o prioritate pentru 2022. Ne vom concentra îndeosebi în această direcție, alături de optimizarea businessului actual”, arată Cristian Dolofan. Dolo Trans Olimp numără o echipă de peste 500 de angajați și vizează în acest an menținerea poziției în piață, consolidarea business-ului și focusarea pe clienții existenți, dar și noi. „Încheiem anul 2021 cu o creștere de 10% și sunt foarte mândru de rezultatele întregii echipe. Statisticile și condițiile economice în industria transporturilor se anunță mai blânde în 2022, de aceea avem ambiții mari și suntem optimiști, ne dorim o creștere de 30%”.

În ultimul an, industria auto s-a confruntat cu o serie lungă de provocări: de la deficitul de componentele electronice și până la deficitul de forță de muncă. Companiile și-au redefinit conceptele de reziliență și evoluție, iar unele dintre ele au perspective pozitive pentru 2022. Crizele au dus la închiderea sau suspendarea periodică a producției de mașini, efect direct asupra unuia dintre cei mai importanți transportatori rutieri de pe piață locală. În România, industria transporturilor rutiere întâmpină aceleași probleme precum cea europeană, potrivit Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din  România (UNTRR), deși soluțiile pentru transportatorii români sunt „mai puține, mai complicate administrativ, mai scumpe și fără prea mult sprijin din partea autorităților”. Deși ne așteptăm la o revenire a industriei transporturilor rutiere, companiile vor continua să întâmpine provocări, cea mai importantă fiind adusă de modificările legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, în cadrul Pachetului Mobilitate 1. Printre acestea, regăsim obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni și noi reguli privind detașarea conducătorilor auto profesioniști, măsuri ce au intrat în vigoare la începutul lunii februarie 2022. Însă, în ciuda provocărilor, business-ul lui Cristian Dolofan iese pe plus. „Am reușit, alături de echipă, să încheiem anul 2021 cu rezultate mai bune față de 2020”, mai spune el. Deși se consideră o persoană optimistă, antreprenorul recunoaște că pandemia și crizele din sectorul auto au oferit o instabilitate. Totul răul spre bine, însă, pentru că piața devine din ce în ce mai dinamică. 

Tânărul antreprenor este CEO-ul Dolo Trans Olimp și acționar, alături de tatăl său, în compania care a încheiat 2020 cu afaceri de 378,3 milioane de lei și un profit net de 2,9 milioane de lei. De asemenea, Cristian Dolofan este nepotul lui Gheorghe Dolofan, omul de afaceri care deţine importatorul mărcilor Peugeot, Citroën şi DS pe piaţa locală, compania Trust Motors şi dealerii Peugeot, sub compania Eurial Invest.