În ultima perioadă, Norofert, unul dintre jucătorii principali de inputuri organice pentru agricultură din România, și-a continuat investițiile planificate, canalizându-le pe trei direcții principale: modernizarea fabricii din Filipeștii de Pădure, finalizarea laboratorului de cercetare și multiplicare bacterii și implementarea unui sistem de irigații pentru aproximativ 260 ha la ferma din Zimnicea.
Conform RAS, compania a încheiat primele 6 luni din 2023 cu o marjă brută din vânzări de 26%, o creștere de 3 puncte procentuale, ca urmare a optimizărilor costurilor de producție. Cifra de afaceri înregistrată de companie este de 20,2 milioane de lei, o scădere cu 32,5% comparativ cu perioada similară din 2022, influențată în principal de lipsa de lichiditate din piața de agribusiness din prima jumătate a anului 2023, toate culturile fiind influențate de secetă. Comerțul cu cereale a fost redus din cauza volatilității fără precedent a prețului cerealelor.
Cu toate acestea, investițiile planificate au continuat și au fost canalizate pe trei direcții principale: pentru fabrica din Filipeștii de Pădure, unde vor fi aduse îmbunătățiri ale fluxului de producție lichide, prin automatizări suplimentare și măriri ale capacităților de producție pentru produsele speciale, pe bază de microorganisme. O a doua direcție este finalizarea laboratorului de cercetare și multiplicare bacterii, pe o suprafață de aproximativ 400 mp, cu utilaje și instrumente de ultimă generație pentru multiplicarea comercială și cercetarea tulpinilor de bacterii în vederea dezvoltării de noi produse și o a treia direcție, pentru implementarea unui sistem de irigații pentru aproximativ 260 ha la ferma din Zimnicea.
Așadar, investițiile vor continua și în a doua jumătate a anului la fabrica din Filipeștii de Pădure, iar la ferma Zimnicea va începe implementarea unui sistem de irigații. Costul total al investițiilor se ridică la 850.000 de euro.
„Norofert își consolidează poziția în piața agribusinessului, în ciuda provocărilor întâmpinate în acest an dificil. Anunțăm o îmbunătățire a marjei brute din vânzări, rezultat al eforturilor noastre de eficientizare a costurilor de producție. Rămânem ferm angajați în investiții strategice pentru dezvoltarea companiei pe termen lung. Publicarea situațiilor financiare conform IFRS și planurile noastre de listare pe piața principală a BVB reprezintă pași în acest sens. Ne bucurăm să anunțăm investiții semnificative în îmbunătățirea producției, cercetare și dezvoltare, precum și eficientizarea resurselor noastre, pentru a întări poziția noastră de lider în producția de inputuri organice pentru agricultură în România, și a pregăti direcția internaționalizării”, a explicat Vlad Popescu, președintele Consiliului de Administrație, Norofert.
Profitul net înregistrat de companie este de 3,1 milioane de lei, în scădere cu 45,6% față de perioada similară din 2022, ca urmare a creșterii costurilor de finanțare, precum și a decalării perioadei de recoltare a cerealelor și, respectiv, întârzierea înregistrării veniturilor din activitatea de farming. Acestea vor fi reflectate în situațiile financiare din semestrul doi.
La nivel de Grup, cheltuielile totale au scăzut însă cu 17,5%, până la suma de 22,8 milioane de lei. Cheltuielile cu materialele s-au diminuat cu 25,1% față de perioada similară din 2022, până la 11,8 milioane lei, influențate de reducerea costurilor de producție pentru gama de produse organice bazată pe microorganisme, ca urmare a punerii în funcțiune a laboratorului din Filipeștii de Pădure.
Norofert este unul dintre principalii producători de inputuri organice pentru agricultură din România, fondat în anul 2000 de familia Popescu. În prezent, compania activează în 3 linii principale de afaceri: cercetare, producție și comercializare de inputuri pentru agricultura ecologică, farming ecologic și trading cu cereale. Pe lângă gama sa standard de produse ecologice, Norofert este cunoscută și pentru producția de inputuri ecologice personalizate, adaptate la specificul solului, condițiile atmosferice și tipul de cultură practicat.
Din 2020 compania este listată la Bursa de Valori București pe piața AeRO și din octombrie 2021 acţiunile NRF sunt incluse în indicele BETAeRO. De-a lungul celor 3 ani de activitate în piața de capital, Norofert a atras 14 milioane de lei prin majorări de capital și 11,5 milioane de lei printr-un plasament privat de obligaţiuni corporative. Obligațiunile corporative ale companiei sunt tranzaționate pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul NRF25 începând cu 05 iunie 2020.