FacebookTwitterLinkedIn

Aflat la a treia generație, BMW X1, modelul de intrare în gama SAV a producătorului german, se mândrește cu un bogat portofoliu de sisteme de asistență, un spațiu interior bine crescut și dominat de un elegant display curbat și, în premieră, un sistem de propulsie electrică.

Chiar dacă este un vehicul la care aspectul practic și versatilitatea primează, X1 este un BMW, brand care își face un titlu de glorie din manevrabilitatea și plăcerea pe care automobilele sale o oferă celor care le conduc.

Deopotrivă practic și sportiv, X1 vine cu o caroserie a cărei greutate a fost redusă și a cărei rigiditate a fost sporită. Suspensia a fost îmbunătățită, iar ampatamentul este mai mare, elemente care vor fi pe placul pasagerilor.

La interior, elementele-cheie de design sunt panoul de instrumente subţire, ecranul central curbat și cotiera „plutitoare” cu panou de control integrat. Scaunele nou dezvoltate pot fi îmbrăcate în tapiţerie Sensatec perforată sau în piele Vernasca.

Sistemul de navigaţie BMW Maps, un volan Sport din piele, climatizarea automată inteligentă în două zone şi un senzor de ploaie cu activare automată a farurilor sunt dotări standard la noua generaţie BMW X1, ca și cele patru porturi USB-C și două prize de 12V.

Prin rabatarea banchetei spate, capacitatea portbagajului poate fi mărită de la 540 la maximum 1.600 de litri. Dotare opțională, cârligul de tractare este acţionat electric prin apăsarea unui buton.

Noul X1 va fi oferit inițial cu două motoare pe benzină şi două diesel, urmate de versiunea cu propulsie electrică, iX1 xDrive30, precum şi de o pereche de modele plug-in hybrid şi alte două variante alimentate convenţional cu tehnologie mild-hybrid 48V. Transmisia standard este Steptronic cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj, iar tracțiunea este față sau integrală xDrive.

Standard sunt și sistemul de control al patinării roţilor faţă (ARB), precum și jantele din aliaj uşor de 17 ţoli, în timp ce versiunile xLine şi M Sport au jante de 18 țoli. Acestea pot fi echipate şi cu jante de 19 ţoli şi – în premieră pentru BMW X1 – de 20 de ţoli.

Modelul iX1 xDrive30 este prima maşină electrică cu tracţiune integrală introdusă de BMW în segmentul compact premium. Propulsia este asigurată de două motoare electrice care oferă o putere combinată de 230 kW/313 CP şi un cuplu total de 494 Nm, permițând automobilului să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Datele preliminare arată că bateria oferă maşinii o autonomie de 413-438 de kilometri.

Lista de dotări opţionale disponibile pentru noul BMW X1 include asistentul de control al direcţiei şi al benzii, tempomatul activ cu funcţie Stop&Go, navigaţie activă, funcţie de avertizare la ieşire şi BMW Head-Up Display, precum şi funcţiile Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder şi Remote Theft Recorder. Funcţiile existente pot fi actualizate prin intermediul facilităţii de actualizare software de la distanţă.

Noul BMW X1 va fi disponibil pentru comenzi începând din luna octombrie a acestui an și va fi construit la uzina BMW din Regensburg, unde modelele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid şi propulsie electrică vor ieşi în premieră de pe o singură linie de asamblare.