FacebookTwitterLinkedIn

În ultimul an, aprovizionarea cu materii prime, dar și lipsa forței de muncă au reprezentat pentru CEO-ul Atelierele UNIKA, cele mai mari provocări din ultimii 23 de ani de activitate desfășurată în mediul antreprenorial local.

Nina Tudor ocupă funcția de CEO în cadrul companiei Atelierele UNIKA de mai bine de 15 ani, însă niciodată nu a resimțit nevoia ca acum de a deține în sertarul biroului cel puțin trei scenarii de a cârmui business-ul.

„În calitate de producători, noi depindem foarte mult de aprovizionarea cu materii prime, care în această perioadă a reprezentat o mare provocare, în special în sectorul de ambalare (hârtii și cartoane). Aici, în ultima perioadă, lucrurile au devenit foarte volatile. În 23 de ani de când activez în această industrie, niciodată nu am întâmpinat o provocare mai mare ca aceasta”, a punctat Nina Tudor.

Potrivit acesteia, fenomenul, rezultat din efectele pandemiei de coronavirus și alimentat de scumpirile în lanț pe toate planurile, va persista și anul acesta. Motiv pentru care, în opinia acesteia, antreprenorii trebuie să conștientizeze faptul că acestea sunt perioadele propice în care au nevoie nu de un simplu plan de business, ci de cel puțin trei scenarii de cum să reacționeze în cazul unei creșteri, a unei stagnări sau a unei scăderi a activității business-ului.

„În primul rând, trebuie să înțelegem că aceasta este doar o perioadă peste care o să trecem…cumva, dar ea ca orice perioadă de recesiune, va trece. Important este să vedem luminița de la capătul tunelului și în funcție de ea să ne proiectăm lucrurile pe care le avem de făcut în această perioadă. Tot ce trebuie să facem în această perioadă este să ne adaptăm și să ținem pasul cu ce se întâmplă în piață”, explică Nina Tudor, care subliniază faptul că piața nu mai este deloc amorțită, ba dimpotrivă, s-a deschis.

Cu toate acestea, Nina Tudor atrage atenția asupra faptului că există riscul ca mulți antreprenori să nu aibă cu ce să lucreze, deși au foarte mult de lucru, dacă nu se gestionează cât mai optim aceste probleme cu privire la inflație și la stocuri.  

„ (…) și atunci, cum facem? Așadar, este important să ne fidelizăm furnizorii, să ne fidelizăm clienții, să ne facem stocuri, să avem grijă ca echipa să cunoască tot planul nostru de business atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. De asemenea, nu trebuie neglijată partea de finanțare. Dacă anul trecut a fost nevoie de finanțare, cu siguranță și în 2022, acest aspect este foarte necesar, tocmai pentru a realiza stocuri mai mari și, implicit pentru a preîntâmpina acele pauze din lanțul de aprovizionare-producție”, punctează CEO-ul Atelierele UNIKA.

În ceea ce privește forța de muncă, Nina Tudor subliniază penuria cu privire la categoria personalului calificat: „dacă înainte de pandemie, candidații mai răspundeau la anunțurile de recrutare, anul trecut mi s-a părut că parcă toată lumea stătea acasă și nimeni nu mai voia să facă nimic. Cel puțin pe partea personalului calificat, noi avem deja șase luni de când căutăm un om. Deci, este foarte, foarte greu de găsit muncitori calificați”, a concluzionat aceasta.

UNIKA este primul producător român din industria de mică marochinărie listat pe Amazon. În ultimii doi ani, vânzările companiei s-au extins în afara granițelor așa încât, în prezent, produsele Unika se regăsesc pe eMag, Amazon.co.uk și Amazon.com. Anul acesta, compania se pregătește să-și extindă piețele de desfacere prin intrarea pe cea germană și pe cea din Spania.