FacebookTwitterLinkedIn

Clienții din România își doresc foarte mult să aibă acces la branduri și produse locale, iar Carrefour România vine în întâmpinarea acestei nevoi. Așa s-a ajuns ca 93,5% dintre cei 4.000 de furnizori ai companiei franceze să fie români.

„O dimensiune extrem de importantă este ideea de local. Noi, deși suntem un retailer global, ne dorim foarte mult să fim relevanți local și relevanța locală se face prin mărci locale, parteneriate locale, experiențe locale”, a explicat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer Carrefour, la prima ediție offline Reinventarea României.

În prezent, 93,5% dintre cei 4.000 de furnizori ai retailerului francez sunt români. În opinia lui Narcis Horhoianu, consumatorii au devenit foarte fluizi și trec ușor de la cumpărăturile fizice la cele online. În plus, există o nevoie pregnantă de abordări personalizate.

„Trebuie să fim acolo unde sunt clienții. Clientul a devenit foarte fluid și trece de la un format fizic la unul online extrem de des și atunci noi încercăm să îi oferim ce e relevant pentru el”, a adăugat reprezentantul Carrefour.

La nivel de grup, Carrefour intenționează să ajungă până în anul 2026 la vânzări online de 10 miliarde de euro.

Pe plan local, cel puțin, oficialii grupului se concentrează în prezent pe încheierea de parteneriate cu diverse companii, tocmai pentru a extinde paleta experiențelor de cumpărare. Două dintre aceste parteneriate sunt cele finalizate cu lanțul de cafenele 5 to go și Cărturești.

„Este un trinom. Prin aceste parteneriate, clientului îi este mai bine, nouă ne este mai bine pentru că suntem mai relevanți și, evident, tuturor furnizorilor locali le este mai bine pentru că intră într-un spectru mai larg de footprint. Încercăm să adresăm nevoi și tendințe noi ale consumatorului și încercăm să o facem cât mai aproape de ce e necesar pentru el”, a continuat Horhoianu.

Tot la acest capitol (n.red. – proiecte care au scopul de a face bine), el a menționat și programul de loialitate dezvoltat de Carrefour în urmă cu doi ani, Act for Good. Rolul programului este acela de a oferi clienților oportunitatea de a face fapte bune pentru cei din jur, alături de componenta de loializare susținută prin experiențe dedicate clienților și oferte speciale în fiecare săptămâna.

Potrivit lui Horhoianu, numărul de clienți înscriși în acest program a crescut anul trecut cu 69%, atingând în prezent cifra de 1,5 milioane de clienți activi.