Metropolitan Group aduce brandul Elie Saab într-un proiect imobiliar de 100 de milioane de euro, în nordul Bucureștiului.
Elie Saab jr, fiul designerului de haute couture, explică motivația intrării pe piața de real estate și de ce, după Dubai, Qatar, Cairo și Londra, a urmat Bucureștiul cu proiectul rezidențial Elie Saab Towers, cu livrare în 2024.
Compania de high fashion fondată de designerul libanez Elie Saab a încheiat un parteneriat cu dezvoltatorul local Metropolitan Group pentru dezvoltarea Elie Saab Towers din București. Proiectul amplasat în zona Băneasa se va livra în prima parte din 2024, iar proprietarii au declarat că vor dezvolta și un al doilea branded residence, conform contractului pe cinci ani de zile semnat cu compania Elie Saab. Turnurile Elie Saab sunt deja în construcție, iar vânzările sunt estimate la peste 200 de milioane de euro.
„Cu siguranță, va mai exista încă un ansamblu sub același concept, tot în București, în zona de nord a Capitalei. Prin acest parteneriat, pentru care avem exclusivitate, avem obligația dezvoltării a minimum două proiecte la nivel național. Constatăm că există un interes pentru branduri de lux, iar condițiile impuse de acestea ridică foarte mult ștacheta în ce privește facilitățile oferite de o locuință de lux”, afirmă Robertino Georgescu, fondatorul Metropolitan Group.
El a adăugat că are încredere în acest proiect și că piața este pregătită să-l primească, în condițiile în care sunt foarte mulți români cu bani care fac achiziții imobiliare pe piețe precum cea din Dubai. „În Dubai, românii sunt pe un loc important în topul achizițiilor imobiliare”, a declarat reprezentantul Metropolitan Group.
El a precizat, totodată, că încă nu s-a desemnat firma de facility management care se va ocupa de administrarea clădirii, dar că aceasta va fi numită pe baza unor cerințe foarte stricte, prevăzute în contractul de peste 50 de pagini semnat cu Elie Saab Company. „Contractul cuprinde inclusiv obligativitatea unei firme de facility management, care să mențină acuratețea proiectului pe toată durata existenței lui. Nu putem lăsa la voia întâmplării nimic, cu alte cuvinte, și peste 100 de ani proiectul va trebui să arate ca nou.”
Prețurile locuințelor vor începe de la 600.000 de euro per unitate, mergând până la 10-12 milioane de euro pentru penthouse-urile de la ultimele etaje. Investiția totală în acest proiect se ridică în jurul a 100 de milioane de euro, fonduri proprii și cu finanțare de la o bancă pe care nu au numit-o. Cu ocazia lansării proiectului, s-a dat drumul vânzării unui pachet de 20 de locuințe, dintre care s-au achiziționat zece. Restul vânzării se va face doar după livrarea proiectului, dar directorii companiei au declarat că s-a creat deja o listă de așteptare.
„Noi suntem dezvoltatori, avem încredere că piața imobiliară va merge, plus că livrăm un proiect de nișă, de lux, iar această piață este cel mai puțin afectată de crize. Livrarea este în 2024, nu avem voie să întârziem, iar până atunci lucrurile se vor mai schimba”, spune Robertino Georgescu, adăugând că imobilul va beneficia de brandul Elie Saab pe toată perioada sa de existență, „deci avem obligația să arate impecabil.”
Printre facilitățile rezidenților se numără servicii de concierge à la carte, un centru spa și masaj, sală de fitness, piano bar, serviciu de recepție 24/7, parcare cu valet și un loc de joacă pentru copii. Totodată, proprietarii proiectului le promit rezidenților și o vizită la Milano, la atelierele Elie Saab Maison, de unde își vor putea alege piese de mobilier semnate de casa de modă.
„Obiectivul nostru pentru proiectarea Elie Saab Towers a fost să creăm ceva unic și inovator pentru piață, nu numai în ceea ce privește elementele stilistice, ci și în jurul formării unei experiențe holistice pentru fiecare client. Aceştia vor avea ocazia să călătorească la Milano și să asiste la crearea colecției printr-o vizită la fabricile și atelierele Elie Saab Maison și vor crea alături de o echipă dedicată de design interior reședința lor unică, mobilată cu colecția Elie Saab Maison”, declară și Daniel Drăgulin, partener Metropolitan Group.
Elie Saab jr, prezent la lansarea proiectului, consideră că evoluția gusturilor din București s-a maturizat, clienții sunt sofisticați, iar lucrurile s-au schimbat în bine de când a venit aici pentru prima dată și până acum.
„Văd deja o evoluție importantă în piață, românii călătoresc foarte mult, văd lucruri noi pe care le doresc traduse astăzi aici, în România. Chiar o vizită la un restaurant este un semn că piața evoluează în bine, când e vorba de gust”, declară Elie Saab jr. Când vine vorba de dezvoltator, spune că i-a întâlnit pe partenerii de la Metropolitan Group la Salonul de Mobilă din Milano, în aprilie anul trecut, și s-au purtat discuții pe marginea proiectului încă de atunci.
„Am primit propunerea lor, studiul de piață și modul în care își propun să traducă viziunea mărcii pe piață. Desigur, și ei au văzut ce am făcut noi peste tot în lume. Iar după ce le-am analizat rezultatele, am crezut în ei și ne-am gândit că, dacă se simt confortabil cu această abordare, de a aduce un nou stil de viață pe piața locală, de ce nu? Ne-au convins. Ne-am strâns mâna și asta a fost tot”, punctează Elie Saab jr.
Compania Elie Saab Maison a fost fondată în 2019, iar pentru fabricarea pieselor se lucrează cu un colaborator din Italia. În ce privește proiectul din București, finisajele vor fi de proveniență italiană și realizate sub supravegherea echipei Elie Saab, dar mobilierul nu este inclus în preț.
Elie Saab jr a explicat că divizia de mobilier și decorațiuni interioare a pornit în paralel cu cea de imobiliare. „Ideea noastră nu a fost niciodată să luăm Elie Saab și ceea ce face în modă și să fie tradus într-o clădire. Nu suntem aici doar pentru a pune o marcă pe o clădire, ci pentru a vinde un stil de viață. Suntem aici pentru a vinde o idee pe care o poți simți și vedea într-un apartament”, spune el.
Această aventură în real estate a început în 2019, când firma creatorului de modă s-a asociat pentru un proiect cu dezvoltatorul Emmar din Dubai, „probabil unul dintre cei mai mari dezvoltatori din această parte a lumii”, după cum îl consideră Elie Saab jr. Proiectul a avut succes imediat și, de atunci încolo, a continuat un palmares impresionant pentru imobiliarele Elie Saab din întreaga lume.
În plus, trebuie menționat că ceea ce aduce Elie Saab într-un proiect nu ține de natura financiară, ci de brand, estetică, de echipa care lucrează direct la amenajări și care redă zonele comune ale clădirii. „Deci, cu siguranță, cred că Elie Saab aduce multe la masă”, precizează directorul de business al companiei. El nu a dorit însă să dea mai multe detalii privind termenii contractului, modelul în care este structurat sau dacă investitorii români vor plăti sau nu royalties.
„Acordul este confidențial. Dar, în general, suntem aici pentru a lucra la orice contract avem nevoie pentru a începe proiectul și a ne simți confortabil cu dezvoltatorul. Aceasta este prioritatea numărul unu, să ne asigurăm că marca noastră este în mâini sigure.” Elie Saab jr a mai declarat, făcând o paralelă între divizia de mobilier și cea de imobiliare, că nu se aștepta la succesul pe care le-au avut acestea, într-un timp atât de scurt.
„Am intrat într-un domeniu în care concurenții noștri sunt Fendi, Armani, Versace etc. Iar Elie Saab a reușit să pătrundă pe această piață și să obțină o cotă importantă, atât în zona de mobilier de lux, cât și în imobiliare. Până la urmă, Emmar este o companie cotată la Bursă, deci se pot accesa online rezultatele vânzărilor lor. Așa că se cunoaște faptul că, atunci când a colaborat cu Elie Saab, a reușit să vândă locuințele cu o viteză cum n-a mai făcut-o până acum. Și la cel mai mare preț vreodată. De aceea, am realizat trei proiecte cu Emmar Properties în Dubai și un proiect la Cairo. Toate au fost vândute în câteva zile. Cred că acest lucru a dat un semnal important pieței și a generat un flux important de dezvoltatori din întreaga lume, care ne-au bătut la ușă. Respingem în jur de 20 de cereri de parteneriate pe lună, în general, și selectăm doar câteva. Selecția se bazează, bineînțeles, pe piață, pe dezvoltator, dar și pentru ca Elie Saab să mențină o anumită exclusivitate. Nu vrem să începem să facem proiecte peste tot în lume, pentru că se diluează ideea de exclusivitate”, explică directorul de business al companiei Elie Saab.
După Dubai, a urmat Cairo, Vietnam și Londra, iar acum cel din România. Toate proiectele lansate sub brandul Elie Saab s-au vândut rapid, ceea ce se speră a se întâmpla și în cazul celui din București.
În ceea ce privește clienții, depinde de la oraș la oraș. În cazul Bucureștiului, Elie Saab jr crede că vor fi ceva mai mult de 50% investitori locali, restul internaționali.
„Dacă mă uit în Dubai, predomină clienții internaționali, pentru că și orașul e foarte cosmopolit și atrage o mulțime de expați. Deci, depinde de oraș, dar, în general, este un amestec divers, deoarece suntem un brand internațional care aduce o recunoaștere internațională”, punctează el.
Grupul s-a extins, de-a lungul timpului, în multe domenii conexe, cum ar fi îmbrăcămintea pentru copii, ceasuri, ochelari, parfumuri, iar de aici pasul până la un lifestyle total nu a fost mare.
„Este o relație foarte puternică între mobilă și lifestyle, pentru că nu te poți îmbrăca într-un anumit fel și poți avea o anume estetică, iar acasă, în interiorul locuinței tale, o cu totul alta. Deci aceste lumi se completează una pe alta, iar noi am vrut să fim competitivi în ambele. Credem că brandul are multe de spus când vine vorba de poziționare și ne bucură să vedem unde a ajuns”, explică el.
Referindu-se la vânzările grupului și la rezultatele pe tipuri de produse, Elie Saab jr a declarat că, în 2022, s-a simțit o revenire, după ieșirea din anii pandemici 2020-2021. În același timp, 2021 a fost un an în care s-au pus în aplicare unele dintre noile afaceri.
„Astăzi, în 2022, sunt foarte bucuros să spun că fiecare subsegment a avut cele mai bune rezultate din istorie, în ceea ce privește cifra de afaceri. Plus cel mai bun an când vine vorba de profitabilitate. Așa că pot spune că toate mărcile noastre și toate categoriile noastre sunt în creștere și la apogeul performanței lor. Pentru fiecare dintre liniile pe care le facem, fie că este haute couture, ready to wear, mobilier, parfumuri, toate liniile noastre depășesc țintele pe care ni le-am propus, chiar în anii dinainte de COVID”, afirmă el.
CEO-ul companiei spune că, dat fiind apetitul mare pentru proprietăți purtând brandul Elie Saab, vor urma numeroase proiecte în întreaga lume. „Dar vom fi prudenți în privința dezvoltării brandului și a parteneriatelor. Vrem să fim siguri că cei cu care ne vom alinia interesele cunosc piața și au loc de a dezvolta mai mult, pentru a fi parteneri pe termen lung.”