Creativitatea, definită drept capacitatea de a găsi soluții, este vitală în dezvoltarea unui business, mai ales unul aflat la început de drum. Deși pare o componentă neglijată în afaceri, abilitatea de a fi creativ ar putea sta chiar la baza profitabilității. “Inovația și creativitatea par două cuvinte care vorbesc despre același lucru. Atât actul creativității, cât și actul inovației, fac să se transforme ceva vechi în ceva nou. Iar din elemente vechi apare o soluție nouă”, declară Mihaela Gînju, Partener și Director Executiv al ERUDIO.
După o carieră în vânzări în companii precum Arexim, Mobilrom (Orange), GTS Telecom și Ascendis, Mihaela Gînju a intrat în zona antreprenoriatului prin fondarea ERUDIO, o companie al cărei obiect de activitate este crearea și derularea de programe educaționale adresate top-managerilor din companiile românești. ERUDIO a lansat, în urmă cu 15 ani, conceptul “Erisma – Leadership creativ”, iar în cadrul companiei Mihaela dezvoltă și susține cursuri pentru corporații, zona ei de expertiză fiind comunicarea. De altfel, comunicarea eficientă este una dintre cele mai importante aspecte în cadrul unei afaceri, indiferent de natura acesteia sau de mărimea echipei. “Primul și cel mai important lucru, acolo unde ai nevoie de aportul oamenilor creativi, capabili de a găsi soluții la probleme noi, este climatul de încredere și creștere pe care îl oferi în echipă. Asta înseamnă să le dai încredere oamenilor că pot să ia decizii, să nu-i penalizeze pentru greșeli”, explică femeia de afaceri. Pentru afacerile mici, mai ales, creativitatea este vitală pentru că începutul de drum este plin de necunoscute și “atunci ai nevoie de capacitatea oamenilor de a găsi soluții”.
În vremuri incerte și tensionate, creativitatea reprezintă chiar un punct forte, un proces pe care îl realizăm, de altfel, în fiecare zi. “Actul creativității îl practicăm de dimineață până seara, de la un punctul în care traversăm strada, atunci când călătorim, atunci când suntem puși în fața noului , La birou suntem, în bună măsură, puși în fața faptei împlinite. Există și un act al creativității de a crea produse noi. Atunci ne așezăm la masă și ne punem aceleași mecanisme la bătaie, dar cu scopul de a crea produse noi”, mai spune Mihaela Gînju.
De asemenea, actul creativității se bazează, în bună parte, și pe deciziile pe care le-am luat de-a lungul timpului, din ce am învățat și pe experiențele prin care am trecut “și la școală și în viață”. Ba mai mult, creativitatea se leagă și de flexibilitate, întrucât oamenii creativi rezolvă repede problemele. “Dacă rezolvi repede, te costă mai puțin. Repede și bine”, conchide fondatoarea ERUDIO.