FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Chiar și fără contextul turbulent pe care îl traversăm în prezent, o bancă digitală nu doarme niciodată, nici măcar în ”vacanțe”. Nivelul nostru de activitate e mai mult sau mai puțin constant pe tot parcursul anului pentru a acomoda solicitările clienților noștri dar și diversele proiecte în derulare. E adevărat, situația geopolitică și economică actuală face ca cerul să pară mai puțin albastru în vara aceasta. Este o perioadă dificilă, iar evoluțiile pe termen mediu și lung sunt greu de previzionat, ceea ce necesită atenție și responsabilitate din partea actorilor economici – și a băncilor în mod special.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Conflictul armat din regiune și noua paradigmă economică, cu inflație mare și presiune asupra creșterii economice, limitează revenirea la normal după doi ani de pandemie. La fel ca la începutul pandemiei, observăm mai multă prudență în rândul clienților noștri, aceștia cântărind cu atenție planurile lor de viitor. Însă, acum ne confruntăm și cu o inflație ridicată și rate ale dobânzii în creștere, pe cale de consecință. Așadar, preocupările noastre țin de managementul impactului acestui cumul de factori pe termen scurt și mediu. Cu toate acestea, suntem într-o poziție robustă, atât noi, cât și sistemul bancar românesc în general. Ceea ce ne permite să fim aproape de clienții noștri aflați în situații vulnerabile și să-i ajutăm cu soluții adecvate, așa cum am făcut-o în mod constant de-a lungul anilor.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

În următorii ani ne vom continua strategia de a introduce noi produse și servicii, preponderent digitale, care să simplifice viețile clienților noștri și care să le ofere în continuare o experiență de banking superioară – banking de oriunde și oricând. O altă prioritate pentru ING este zona de sustenabilitate și dezvoltarea noastră pe trei paliere: eficiența și amprenta de carbon a propriilor operațiuni; produsele și serviciile sustenabile pe care le oferim clienților care vor să ia decizii mai responsabile față de mediu și implicarea noastră în societate, prin susținerea proiectelor de mediu, sociale și de sănătate financiară.