FacebookTwitterLinkedIn

Meta vrea să solicite consimţământul utilizatorilor din Uniunea Europeană înainte de a le permite companiilor să îi vizeze cu publicitate pe baza a ceea ce văd pe platformele sale, cum ar fi Facebook şi Instagram, a declarat marţi gigantul reţelelor sociale.

Meta a aunțat că schimbarea urmăreşte să abordeze o serie de cerinţe de reglementare în evoluţie din regiune şi provine dintr-un ordin din ianuarie din partea comisarului irlandez pentru protecţia datelor, principalul organism de reglementare al Meta al UE, de a reevalua baza legală privind modul în care direcţionează reclamele, notează Reuters.

Utilizatorii Facebook şi Instagram au convenit efectiv să permită ca datele lor să fie folosite în publicitate direcţionată atunci când s-au înscris la termenii şi condiţiile serviciilor, până când autoritatea de reglementare a decis că nu poate procesa informaţiile personale în acest mod.

”Astăzi, anunţăm intenţia noastră de a schimba temeiul legal pe care îl folosim pentru a procesa anumite date pentru publicitate comportamentală pentru persoanele din UE, SEE (Spaţiul Economic European) şi Elveţia de la ”Interese legitime” la ”Consimţământ”. Nu există niciun impact imediat asupra serviciilor noastre din regiune. Odată ce această schimbare va fi implementată, agenţii de publicitate vor putea în continuare să desfăşoare campanii de publicitate personalizate pentru a ajunge la clienţii potenţiali şi a-şi dezvolta afacerile. Am luat în considerare această schimbare în perspectivele noastre de afaceri”, a declarat Meta.

Meta a adăugat că va împărtăşi informaţii suplimentare despre modul în care procesul va funcţiona în practică în următoarele luni, după angajamentul suplimentar cu autorităţile de reglementare.