FacebookTwitterLinkedIn

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în ianuarie și februarie cu 37,8% faţă de 2022, iar mașinile “electrificate” au ajuns la o cotă de piață de 20,6%, după un avans de 63,2%.

”După evoluția importantă a lunilor anterioare, februarie 2023 vine cu o creștere de 43,1% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de luna similara a anului precedent”, a anunțat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Vehiculele comerciale ușoare + minibuse au crescut cu 28,2%, iar cele grele + autobusele au urcat cu 36,1%.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 0,5% față de cota deținută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 66,8%.

Mașinile echipate cu motoare diesel au înregistrat o scădere de 2,7% față de ponderea din anul 2022 și dețin o cotă de 12,6% din total.

Prin raportare anii anteriori, luna februarie 2023 este în creștere cu 71,9% față de perioada similară din anul 2021 şi cu 39,5% faţă de februarie 2020.

Cele mai vândute mașini au fost, în intervalul analizat, cele produse de  Dacia (9.359 unități), urmată de Renault (3.058), Ford (1.694), Toyota (1.555), Hyundai (1.550 unități), Mercedes Benz (1.497), Volkswagen (1.402), Skoda (1.373), BMW (868) și Suzuki (671).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna februarie 2023, un volum de 12.338 unități, cu 45% mai mult decât în luna similară din 2022.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 39,6%, dar în scădere cu 5,2% față de 2022, urmat de Clasa C, cu o cotă de 31,0%, în creştere cu 6% și Clasa B cu o cotă de 19,7%, în creştere cu 1,5% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai multe achiziții de autoturisme în primele două luni din acest an au fost făcute de persoanele juridice, care acoperă 57%, din piață.