FacebookTwitterLinkedIn

Tesla a ținut multe zile primele pagini ale ziarelor din lume pentru ceea ce este considerată a fi o politică rigidă de reîntoarcere la munca de la birou, ca urmare a deciziei lui Elon Musk de a chema toți angajații la birou pentru cel puțin 40 de ore pe săptămână, iar neaplicarea regulii înseamnă demisia.

În timp ce înainte de pandemie era destul de neobișnuit să muncești de acasă, în ultimii doi ani s-au schimbat multe lucruri și atât companiile mari, cât și cele mici, încearcă acum să găsească cele mai bune soluții pentru a crește productivitatea angajaților și pentru a le permite acestora să aibă un echilibru cu viața personală.

Dar care abordare este cea mai bună?

Graficul alăturat, pregătit de Statista, arată că această întrebare nu are încă un răspuns general aplicat de marile companii, care optează pentru diverse variante.

La un capăt se află Spotify, care a decis că angajații pot lucra de oriunde din lume, atâta vreme cât nu există dificultăți de fus orar și bariere legale aplicabile în țara în care lucrează. 

Abordări similare au Slack și Twitter, iar acesta din urmă chiar a spus că angajații pot lucra de oriunde din lume pentru totdeauna, dacă doresc aceasta. 

Pe de altă parte, la celălalt capăt se află Netflix, care își încurajează angajații să se întoarcă la birou, pentru că Reed Hastings, co-CEO, crede că “A nu ne întâlni în persoană, mai ales cu angajații internaționali, este un lucru negativ, pur și simplu.” El dorește să mențină cultura companiei prin această abordare. (declarație pentru Wall Street Journal)

Alte companii au ales abordări hibrid

De exemplu, Amazon a anunțat că acceptă alegerile angajaților de a munci de la birou sau din altă parte, pentru un anumit număr de zile, care depinde de natura jobului. La Meta (Facebook) toți angajații full-time pot aplica pentru a munci de acasă, în timp ce angajații din diviziile de hardware sau data-center infrastructure trebuie să vină la birou.

Google a implementat regula de trei zile muncă de acasă, două de la birou, dar a stabilit și câteva posibilități de transfer către alte locații sau muncă de acasă în întregime, pentru cazuri aprobate separat, potrivit Reuters.

Informațiile Statista din ultimii doi ani arată că mulți angajați doresc – și chiar așteaptă, de fapt – flexibilitate mai mare cu privire la programul de muncă. Un studiu al McKinsey făcut în acest an arată că 87% din angajați cer – sau vor cere noilor locuri de muncă – această condiții e angajatorilor lor.

Același raport arată că munca de acasă se află acum în top trei motive pentru care angajații își caută locuri noi de muncă: program flexibil, salarii mai mari și oportunități de creștere în carieră.