Forbes Woman Summit reunește vocile cele mai reprezentative din lumea afacerilor, educației, diplomației și ONG în jurul unor teme precum leadership feminin, antreprenoriat, educație și filantropie.
Iată cele mai importante declarații:
Ariana Bădin, Marketing Director Rovere Mobili
”Trăim într-o epocă în care redefinim luxul. Sunt anumite constante care se păstrează. Designul este un element definitoriu, fie că vorbim de mobilă, bijuterii sau modă. Luxul va fi tot timpul un sistem autentic de creare a valorii. Obiectele de lux nu mai sunt lucruri care să denote succesul personal. Vorbim de o tranziție de la mijloace preponderent simbolice la lucruri mult mai personale și mai emoționale. Cred că luxul este un mijloc de a defini un alt stil de viață. Există clienți care discută dincolo de funcționalitatea obiectelor pe care le cumpără.
Nu mai este suficient să pui un logo și un brand pe un produs. Trebuie să fii atent la ritmul societății, la cum evoluează valorile. Modelul tradiționalist de acces la lux descrește. Trăim într-o piață mult mai moderată, cu o componentă puternică de social-media, unde oamenii nu își doresc să fie închiși în cluburi exclusiviste. Tinerii sunt clienți foarte exigenți. Trebuie să fim alături de ei și să înțelegem trendurile pentru a veni în întâmpinarea nevoilor lor. ”
Cosmina Grigore, Patient Coach & President Asociația Imunis
”Lucrez cu partea nevăzută sau nespusă a entității umane. Nu mai pot cu presiunea pe care oamenii o simt, aceea de a fi remarcabili, perfecți, echilibrați, inovatori. Sunt două cuvinte care îmi plac extraordinar de mult: consolare și contemplare. Spre exemplu, pentru mine este un lux că pot să am contact cu pământul, să grădinăresc. Știm foarte clar că atunci când contemplăm, ne dăm seama că avem o forță extraordinară de creație. Sunt doi piloni în existență: haos și ordine. Există perioade de ordine și perioade de haos. Există acest dans constant între ordine și haos.
Faptul că greșim este greu de acceptat. Atunci când îmi permit să spun că am o zi proastă este extraordinar. Micile supape create ne ajută să fim mai blânde cu noi. Trebuie să ne asigurăm că suntem autentici, adică imperfecți.”
Olivia Petre, Specialist Comunicare și Leadership Consultant SHL Romania
Pentru mine, cel mai interesant aspect este paradoxul legat de noile valențe ale luxului. Astăzi revalorizăm ceea ce altădată erau lucruri de bază, de exemplu artizanalul și tradiționalul din multe domenii. Urmăresc cu interes revalorificarea iilor și în aceeași categorie se pot încadra produsele bio (…). Aceste foste “obișnuințe” au devenit excepții, le găsim mai greu și plătim mai mult pentru ele. Ceea ce s-a schimbat totodată este tendința de cuantificare a luxului în experiențe și nu numai în bani.
Pentru mine, luxul înseamnă crearea unui spațiu de reflecție în mijlocul agresiunii informaționale care vine spre noi continuu și din toate mediile. E o nevoie subestimată, dar avem nevoie de introspecție pentru a evolua ca lideri și ca oameni.
Pe de altă parte, consumatorul român este tot mai educat. Se consideră de exemplu că, în economiile emergente (în care suntem și noi), consumatorii pun mai mult accent pe brandurile de status, pentru că ajută oamenii să își valideze imaginea de sine și să demonstreze succesul social. În economiile cu o tradiție a luxului, consumatorii se raportează la brandurile luxury prin alte atribute. Rolurile consumatorilor sunt însă dinamice, în funcție de oportunitatea de achiziție în care ne aflăm, putem fi cumpărători loiali, hedoniști sau impulsivi.”
Raluca Michailov, General Manager BP Publishing Media
Noi, în compania noastră redefinim luxul prin ideea de a trăi frumos. Pentru mine, personal, luxul înseamnă două lucruri: libertate și timp. Libertatea de a-mi alege colaboratorii, oamenii cu care lucrez. Omul trebuie să aibă libertatea de a decide. Timpul tău cu tine, sau cu familia, sau cu cine dorești tu, este cel mai valoros și, prin urmare, un lux.
Fulga Dinu, Country Manager Operations Immofinanz România
”Când am început în real-estate eram aproape singura femeie din domeniu. Acum, paradigma s-a schimbat total, lucru foarte încurajator. Românii sunt foarte deschiși la inovații și se adaptează foarte repede.
Vorbind despre digitalizare nu pot să nu fac o paralelă cu rezvoluția industrială. Digitalizarea înseamnă progres. Digitalizarea folosită cu responsabilitate simplifică viețile oamenilor. Totul trebuie să pornească de la lideri, care trebuie să fie deschiși și să nu privească cu reticență schimbarea. Esența digitalizării este tot omul.
Sunt foarte mândră de oamenii cu care lucrez și de ceea ce a făcut echipa cu care am lucrat. Un lider adevărat trebuie să înțeleagă în profunzime businessurile pe care le face. Un lider nu trebuie să știrbească autonomia echipei. Managementul viitorului presupune să te axezi pe nevoile oamenilor.”
Carmen Petcu, Industrial Strategy Consultant Michelin Hungary
”Eu vin dintr-o companie unde schimbarea și inovarea există de 100 de ani. Aș mai menționa și cuvântul progres. Cred că românii sunt inventivi și inovativi- o demonstrează toate schimbările din mediul antreprenorial. Mai cred că există un echilibru între inovare și structurarea câștigurilor. Inovarea trebuie să fie structurată, trebuie să fie un demers individual pe care companiile să-l stimuleze. Românii sunt un exemplu bun de oameni care au acceptat schimbarea și care folosesc noile instrumente pentru a se dezvolta.
Trebuie să fim conștienți că există o diferență între a fi manager și a fi lider. Leadershipul nu are rang. Eu insist că managementul se schimbă și că trebuie să devină mai participativ. Este la mare căutare managerul participativ care se străduiește să devină și lider. Liderul are competențe care prin exersare, experimentare poate căpăta încredere și îngăduința celor din jur. Este ideal când liderul e și manager.”
Sonia Năstase, Country Manager Nespresso România
Dacă vorbim de invoație, ea e strâns legată de digitalizare, ne ajută mult să devenim mai productivi. Nespresso este o dovadă a inovației. E important să concentrezi timpul pe ceea ce contează, să crești, să evoluezi și să aduci plus valoare. Trebuie să lăsăm loc mai mult inovației. Noi, liderii trebuie să asigurăm varietate și să lăsăm loc greșelii, să aplaudăm greșelile pentru că altfel nu ar avea loc inovația. Așa îi putem face loc, așa putem face studii, dar până să se întâmple, nu știm. Însă ce putem face noi ca lideri este să permitem să se întâmple greșeală, să o permitem să aibă loc.
La noi, munca de culegere a cafelei boabă cu boabă nu va muri niciodată. Digitalizarea trebuie să ne ajute și să ne lase timp prin această îmbinare frumoasă legată de digitalizare și de ce poți scoate în față. Aș menționa despre parteneriatul nostru cu un fotograf care scoate în față ce fac femeile fermier, pentru că arată de unde se pleacă și unde se ajunge. Să vedem că acolo se întâmplă lucrurile, de la acele mâini.
Inovația pleacă de oriunde din companie, nu de sus, nu de jos, ci din orice punct al ei. Dacă nu pui bazele unui mediu în care oamenii să se simtă bine, inovația nu ar exista. Rolul unui lider este să crească oamenii din jurul lui și să le permită să înflorească, să fie lângă tine când ai nevoie.
Nina Brătfălean, Marketing Manager BMW România
Cum se comportă BMW România referitor la inovație? Influența culturii germane a ajutat și ne-a strucutrat creierele și anume o parte din noi inovează și alții o exclud pentru a se ocupă de bunul mers al lucrurilor.
Noi trebuie să punem mereu accent pe anumite valori de-ale noastre și în paralel să ne continuăm drumul. O parte inovează și o parte se ocupă de bunul mers al lucrurilor. Echipa de români cu care lucrez se ocupă bine de aceste lucruri, spre deosebire de alte echipe din străinatate care poate nu gestionează atât de bine aceste două aspecte.
Foarte mulți oameni nu sunt mulțumiți cu pozițiile lor și de aceea trebuie să știm unde se află fiecare. Din grabă, suntem orientați mereu să facem permanent lucruri, însă secretul este ca fiecare să își cunoască rolul. Este vorba de o setare psihologică. Liderul are măiestria de a cunoaște acest lucru și de a inova în acest sens. Există schimbări majore de tehnologie, de paradigmă. Auzim în jurul nostru că de mâine nu vor mai fi mașini, că vom putea zbura. De aceea avem nevoie de lideri care să ne spună unde vom merge în viitor. De aceea avem nevoie să ne cunoaștem care sunt rolurile în companie. În abordarea schimbării, în inovație, ființa umană este profund rezistentă la schimbarea din exterior. Dar oamenii trebuie să știe încotro se îndreaptă lumea, încotro se duce compania. Liniștea și eficiența echipelor ține de mindeset.
Corina Popescu, Director General Electrica
”Lucrez într-o industrie în care în pozițiile de top management reveneau, în mod tradițional, doar bărbaților. Cred că sunt prima femeie director general la Electrica. Este ceva care te obligă. Angajament, dăruire, dorința lucrului bine făcut, responsabilitate, empatie- sunt valori foarte importante. În domeniul în care lucrez, nu îmi permit să greșesc și a doua oară. Este un domeniu ce implică o mare responsabilitate. Este important să găsim acel echilibru și eu cred în egalitatea de gen. Nu are importanță dacă suntem femei sau bărbați. Este mult mai important să îi ascultăm pe cei din jur și să încercăm să scoatem ce e mai bun din cei care fac parte din echipa noastră, indiferent dacă sunt femei sau bărbați.
Principalele trei valori pe care mă bazez și pe care le recompensez sunt integritatea, dăurirea și echilibrul. Nu cred în reușite individuale, cel puțin nu în meseria noastră. Cred în rezultatul unei echipe. Întotdeauna am încercat să arăt că rezultatele sunt mai slabe când nu tragem în aceeași direcție. Eu nu cred că pot tolera minciuna, fățărnicia și dorința aceea de a îți asuma anumite rezultate deși nu sunt ale tale, impostura.”
Ioana Filipescu, Partener, M&A and Corporate Finance Deloitte România
”Aristotel spunea că suntem datori să facem ce trebuie, pentru persoanele care trebuie, așa cum trebuie, în scopul care trebuie. Care sunt ingredientele leadershipului autentic? Care sunt ingredientele unui manager de succes? Leadershipul nu este feminin sau masculin. Nu cred că există rețetă sau ingrediente magice. Este esențială răbdarea de a investi în tine. Răbdarea în sine este o valoare. Mă refer la răbdarea de a acumula și de a ajunge să crești profesional. Curajul este un alt element esențial: curajul de a încerca lucruri noi și de a fi în ipostaze inedite. Onestitatea, integritatea sunt valori fără de care nu am putea ajunge departe. La fel sunt și entuziasmul și capacitatea de a inspira oameni.”
Camelia Șucu, Owner Class Living
Am devenit antreprenor într-o perioada în care nu știam că există acest cuvânt, în 1993. Familia mea nu a fost prea fericită că am renunțat la medicină și am plecat spre acest drum. Pentru mine a însemnat enorm nefericirea ei, dar tot ea m-a învățat că dacă vreau, pot. Atunci am vrut să îi demonstrez ei că sunt capabilă să fac și altceva. Am început în acea perioada și am continuat ulterior să construiesc. Practic aceasta este definiția unui antreprenor. Am devenit un om care nu mai trebuie să demonstreze nimic, nimănui, ci un om care impacteaza oamenii din jur, comunitățile, mai mult sau mai puțin.
A fost un parcurs lung și scurt care continuă, care mă formează ca om. Rolul de antreprenor este un rol care îl continuă pe cel de femeie, de mamă, de soție. Îmi place curajul, adrenalina și nu mă văd facând altceva.
Integritatea și responsabilitatea sunt absolut necesare unui business și a unui lider. Valoarea pe care o produce businessul e foarte importantă. Orice probleme ar exista, un lider trebuie să știe să aducă echilibrul în acea companie.
Nu-mi place minciuna, hoția. Sunt foarte opacă atunci când întâlnesc un astfel de om pentru că nu pot lucra cu un astfel de om. Am avut multe experiențe de acest gen, parteneri sau angajați.
Am intrat în focul antreprenoriatului când eram deja mamă și iată că am două fete care nu vor să trădeze gena și au devenit și ele mămici tinere. Mi-am dat seama că pot să fiu bunică de vineri până duminică și antreprenor de luni până joi.
Doina Vornicu, Director de Operațiuni CEZ România
Despre antreprenoriat autentic. Cât de autentici suntem?
Acum 20 de ani, chiar să te gândești să concurezi pe o poziție de director într-o sucursală era o provocare. Era o provocare doar să te gândești la acest lucru. Dar femeile din țara noastră sunt îndrăznețe, sunt pregătite mental pentru acest pas și sunt curajoase. Așa a început. A fost mirare mare la ceilalți, în familia mea nu a fost mirare. Și uite așa am învățat, eram foarte tânăra. Meseria aceasta nu se învață în facultate, am învățat ulterior să fac lucrurile bine, să le fac tehnic. Doar cu echipa ta poți să faci ceva. Și echipa e formată din oameni. Toți au vise, așteptări. Ei vor avea întotdeauna încredere în cineva care le oferă o viziune. În momentul în care vrei să construiești o barcă și ai nevoie de oameni din jurul tău, îi iei pe toți de mâna și începi să le povestești și să faci planuri cu ei, încotro să mergi mai departe. Și apoi vei înțelege că visul tău va deveni și al lor și că vor îmbrățișa aceeași viziune. Cred că asta trebuie să facă un lider.
Valorile in care credem. Top 3 valorile pe care le recunoașteți și pe care le recompensați și care sunt atributele pe care nu le puteți tolera.
Este o calitate să îi iubești pe ceilalți oameni, buni și răi, așa cum sunt ei. A doua ar fi să ții la ceea ce este al tău,în sensul de tradiție, de părinți, de strămoși, de unde te tragi. Poate că demnitatea este o parte a ceea ce vrei sa devii. O altă calitate ar fi dăruirea, munca și pasiunea cu care să faci lucrurile, dorința de a ajunge la muncă, acel laborator în care să faci ceea ce ți-ai propus. Dacă nu astăzi, mâine, sau poimâine, până reușești. Uneori mai cazi, te julești, dar te ridici și mergi mai departe.
Nu-mi place minciuna care umblă în haine de adevăr. Un alt lucru pe care nu-l pot accepta este să vrei să ajungi într-o poziție de conducere și să te cațări prin orice mijloace, știind de fapt că tu nu meriți să ajungi acolo.
Nu-mi place momentul în care mi-am dat cuvântul și nu-l respectăm. Încă îmi place să cred ca încă putem încheia contracte doar cu o strângere de mână.
Dana Dima Demetrian, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking, BCR
”Atunci când am terminat facultatea eram doar un fan al teoriei probabilităților. Nu știam foarte multe despre viață. Nu știam nici ce înseamnă leadership sau management. În anii 90 bankingul nu era ca astăzi, dar emoția cu care m-am dus în prima zi la muncă nu mi-a dat pace nici până în ziua de astăzi. Echipa m-a ajutat să învăț peste 80% din ceea ce știu astăzi. Am învățat și învăț în fiecare zi, în primul rând de la oameni și de la echipa mea. Uneori sunt o persoană foarte perfecționistă. Trebuie să evoluăm în ficare zi. Cred că barierele sunt multe, într-adevăr, însă nu neapărat din cauza bărbaților. Am învățat în fiecare zi să sparg aceste bariere. Barierele se pot depăși prin energie pozitivă. Trebuie să ne modelăm destinul. Acest lucru depinde de noi. Într-adevăr, încrederea face parte din viața mea de zi cu zi. Una dintre valorile mele de bază este încrederea.
Cred că fiecare pas pe care l-am parcurs l-am construit din sentimente. Când nu am mizat pe instinct am greșit. Am fost pusă în față unei provocări incredibile: de a lucra cu mii de oameni, de a transforma o bancă de la zero. Cred că putem învăța zilnic cum să depășim barierele. Dacă ar fi să privesc în urmă, nu pot spune că regret absoult nimic din deciziile pe care le-am luat.
Cred că elementul principal pe care l-am întâlnit și pe care l-am dezvoltat a fost viziunea pe termen lung. Ideea de a construi pe termen lung, dincolo de interesul zilei de mâine, a fost un element esențial pe care îl apreciez astăzi.
În România, femeile au mai multe șanse decât în alte țări. Reușesc mai mult acele femei care pornesc de la zero, care duc lucrurile până la capăt. Am avut senzația că bărbații din jurul meu au avut încredere în mine, lucru care nu se întâmplă în alte țări. Cred că în România femeile au o mare șansă.”
Lavinia Rașcă, profesor ASEBUSS Business School
”În ultimul timp nu mai funcționează această dorință de a angaja lideri narcisiști. S-a demonstrat că funcționează leadershipul autentic. Se discută despre necesitatea leadershipului atuntentic, nu a celui carismatic sau narcisist. Leadershipul autentic urmărește caracterul și nu carisma, substanța și nu stilul, integritatea și nu imaginea. Liderii autentici conduc cu sufletul. Ei sunt pasionați de ceea ce fac, ceea ce îi ajută să facă eforturi susținute. Au compasiune pentru nevoile oamenilor lui și ale clienților. Companiile conduse de femei au rezultate mai bune. Leadershipul se învață. Cel mai bine învățăm leadership din poveștile de viață. O altă caracteristică a liderilor autentici este curajul de a lua decizii dificile.
În general, din păcate, oamenii nu au încredere suficientă în ei înșiși. În calitate de lideri avem obligația de a-i învăța pe oameni să își cunoască punctele forte și punctele slabe, să se respecte pentru punctele forte și să își depășească punctele slabe.”
Ramona Jurubiță, Country manager partner KPMG România
Întotdeauna am crezut și cred în continuare că sinceritatea și puterea de a spune lucrurilor pe nume te ajută să mergi înainte, pentru că sunt lucruri sau oameni (care fie sunt șefi, fie sunt oameni din jur, colegi) care contează. Am observat că avem o teamă, nu știu dacă e o caracteristică a românilor, dar românii au o teamă atunci când interactionează cu alți colegi, din alte țări. Chiar dacă avem o funcție mai mică, nu înseamnă că nu avem ceva de spus.
Este foarte important și cum ne uităm la carieră în sine, e important dacă ne uităm la ea ca la o călătorie, atât pentru noi, cât și pentru oamenii din jurul nostru. Sau ne putem uităm la ea ca la un sprint. În funcție de cum ne uităm la ea, toate acțiunile și deciziile se răsfrâng în consecință.
În cazul meu, mi-am construit cariera în KPMG încă de când am terminat facultatea. Am vrut totuși, să văd și ce înseamnă viața reală, nu doar partea teoretică, ci și realitatea. Am fost pusă în situația în care am avansat ierarhic și dacă am crezut că sunt lucruri care nu erau rezolvate, am avut posibilitatea de a le rezolva, am fost pusă în situația de a schimba lucruri.
Dorința noastră ca femei, în momentul în care apare o familie este să reușim să facem acest pas și să credem că putem îmbina cele două roluri. Acest lucru nu se poate face dacă nu există un echilibru. La nivel de politici publice ar trebuie să acționăm mai mult, mai ales în sensul educației.
Vremurile pe care le trăim le oferă copiilor o șansă în plus. E important că lucrr=île să nu fie luate de bune, să fie trecute prin filtrul critic și să cesta să fie construit încă de la o vârstă fragedă. Există on influență de grup la care copiii sunt supuși. Există un rol, al nostru, al părinților de a construi o altfel de gândire, dar și de construire a încrederii. E important să știe că pot avea o opinie diferită, doar că trebuie susținută puternic, cu argumente.
Anca Damour, Director of real estate Carrefour România
“Sunt nu doar în calitate de business woman, am doi copii și cred că este important să vedem că putem să avem o carieră. Am început la Carrefour în urmă cu mulți ani. (…) Aveam 26 de ani când mi s-a propus jobul la Carrefour, cu funcția de director juridic, neștiind de unde să încep. Ceea ce a fost mai important în acești ani a fost feedbackul. Am crescut echipa de legal, avem astăzi peste 20 de oameni. Am crescut și în partea de real estate unde avem 50 de oameni.
Ceea ce mi se pare extrem de important este că trebuie să venim la birou și trebuie să zâmbim. Acesta este succesul pe care l-am creat, că oamenii să fie fericiți.
Cred că este extrem de important să fim curajoși și să să exprimăm ce gândim pentru că nimeni nu o poate face pentru noi. Compania în care lucrez este foarte avansată în acest sens, avem 60% din joburi oferite femeilor, în board suntem 50% femei, toate românce. Am creat un context favorabil în acest sens: îți poți lua o zi pe saptămână în care poți lucra de acasă, fiecare își ia ziua când dorește. Avem o regulă nescrisă de a nu pune întâlniri după ora 5 după-amiază. E important să avem un sistem integrat de acest tip.
Trebuie cu toții să ne dezvoltăm aparatul critic. În momentul în care putem face acest lucru, putem aduce valoare adăugată companiei din care facem parte, pe care o aducem, totodată și pentru noi înșine.
Nu cred că în România există un impediment în a fi femeie. Astăzi sunt tot mai multe măsuri luate. Trebuie să avem un proces de recrutare echitabil, trebuie să te asiguri că există șanse egale între femei și bărbați. Fiecare companie trebuie să identifice care sunt pragurile”.
H.E. Ms. Stella Ronner Grubacic, Ambassador of the Kingdom of Netherlands to Romania and the Republic of Moldova
”La începutul carierei mele nu am fost deranjată de probleme de gen, atât timp cât am lucrat la Ministerul olandez al Afacerilor Externe. Însă, dacă am învățat ceva în carieră este faptul că nu trebuie să credeți că puteți obține rezultate doar lucrând din greu. Trebuie să vă concentrați pe lucruri precum rețelele sociale, pe întâlniri informale. Trebuie să participați la evenimente sociale. Acolo se face businessul. Din păcate, câmpul muncii este dominat de o cultură care nu este neapărat prietenoasă cu femeile. Această cultură pune femeile pe locul doi. #Metoo a fost o încurajare pentru femeile care au căzut pradă abuzurilor de-a lungul timpului și a oferit ocazia de a lupta pentru egalitatea dintre femei și bărbați.
Știu din experiența mea că femeile critice, care au propriile păreri, sunt percepute drept dificile. Femei cu o atitudine puternică sunt considerate problematice. Însă și noi ne tragem în jos când cineva reușește să spargă barierele de gen.
Lumea funcționează încă după percepții bazate stereotipuri. Bărbații sunt percepuți drept lideri naturali, iar femeile sunt dezavantajate. Trebuie să depunem multe eforturi pentru a sparge aceste bariere. Trebuie să începem cu propriile persoane. Trebuie să ne asigurăm că suntem echilibrați pentru a asigura echilibrul de gen la scară largă. Primul pas pentru atingerea unui echilibru între viața profesională și viața privată este asigurarea independenței, mai ales a celei financiare.Atât timp cât ești dependent din punct de vedere financiar, vei fi mereu constrâns. Educați-vă și îmbrățișați conceptul de life-long learning. Femeile care sunt independente financiar au libertatea să facă alegeri.”
H.E. Mrs. Paivi Pohjanheimo, Ambassador of Finland to Romania
”Țara mea a atins multe obiective datorită efortului depus de întreaga populație. Finlanda este cea mai stabilă și cea mai fericită țară din lume. Egalitatea de gen este unul dintre factorii cheie ai societății noastre. Dezvoltarea noastră rapidă nu ar fi fost posibilă fără devotamentul și efortul depus de întreaga societate. Educația joacă un rol cheie. Educația este cea mai bună ivnestiție pentru a asigura prosperitatea țării.
Numărul de femei CEO a crescut rapid în Finlanda. Am avut femei în funcția de președinte, prim-ministru, ministru al Apărării sau ministru de Externe.
Cariera diplomatică a femeilor finlandeze este bazată pe merit. În locul cotelor de gen, fiecare diplomat este promovat în funcție de competențe și performanțe. Peste 50% dintre diplomații finlandezi sunt femei și peste 40% dintre ambasadorii Finlandei sunt de sex feminin. Da, cred că și în diplomație leadershipul feminin aduce valoare adăugată care face diferența.”
H.E. Mrs. Ambassador Fusun Aramaz, Ambasadorul Turciei în România
“Femeile își fac datoria, de multe ori în condiții vitrege, în ambasadele din Africa, spre exemplu, unde există femei la nivel de conducere. Femeile sunt calme, sociabile, sunt capabile să rezolve problemele mai repede. Știm cu toții că în spatele unui bărbat puternic stă o femeie. Ponderea de femei doctori a ajuns la 42%. În ceea ce privește România, țara are modele feminine semnificative în societate. Avem, așadar toate motivele să rămânem optimiști”.