Unul dintre brandurile cele mai râvnite de colecționarii de automobile din lumea întreagă, Stutz a avut o revenire meteorică în anii ’60 și ’70 cu modelul Blackhawk, care a fost limuzina favorită a elitei Hollywood-ului în acea perioadă. Elvis Presley a avut patru astfel de mașini, dintre care una a fost vândută săptămâna aceasta, cu 297.000 de dolari, la o licitație organizată în Las Vegas de Casa Mecum.
În anii ’60, bancherul newyorkez James O’Donnell a vrut să readucă la viață Stutz Motor Company (înființată în 1911 în Indianapolis) și l-a desemnat pe celebrul designer Virgil Exner să conceapă un model care să se numească Blackhawk.
Aflat la pensie la acel moment, Exner fusese vicepreședinte la Chrysler și era faimos pentru slăbiciunea pe care o avea pentru „aripioare”, element care devenise un laitmotiv al designului său și pe care le utiliza atât pentru aspectul estetic, cât și pentru aerodinamică.
Noua caroserie a fost construită în ateliere din Italia: la început de Ghia, apoi de Carrozzeria Padane și, din 1972, de Carrozzeria Saturn. Simbolul bling-ului industriei americane auto de lux, Blackhawk avea nevoie de 1500 de ore de manoperă pentru producția unui singur exemplar, la care se adăugau costurile cu transportul din Italia în America.
Interiorul Blackhawk era complet nou. Covorașele erau din lână de miel importată din Australia, tapițeria era din piele cu diverse detalii placate cu aur sau cu furnir de lemn. Pentru că se aplicau între 18 și 22 de straturi de vopsea și lac, numai vopsirea mașinii dura șase săptămâni.
La „bază”, Blackhawk era un Pontiac Grand Prix, cu un motor V8 de 7,5 litri care dezvolta 425 CP, și transmisie automată cu trei viteze. Deși era grea, mașina avea performanțe relativ bune pentru momentul la care a fost lansată: atingea o sută de kilometri pe oră în 8,4 secunde și o viteză maximă de 210 km/h.
Doar 5-600 de exemplare Stutz Blackhawk au fost produse pe parcursul a șapte „generații”, din 1971 până în 1987, făcând această mașină extrem de interesantă pentru colecționari. Cu prețuri care, în 1984, variau de la 115.000 de dolari pentru un Blackhawk coupé până la 285.000 de dolari pentru o limuzină Diplomatica Royale, Stutz era promovat drept cea mai scumpă mașină din lume.
Chiar dacă Blackhawk era o „pasăre rară” pentru muritorii de rând chiar și în zilele sale de glorie, puține erau celebritățile de pe ambele maluri ale Atlanticului, care să nu fi avut una, de la Frank Sinatra, Evel Knievel și Lucille Ball până la Sammy Davis Jr și Wilson Pickett, și de la Johnny Cash, Liberace, Willie Nelson, Isaac Hayes, Muhammad Ali și George Foreman până la Tom Jones, Billy Joel, Elton John, Paul McCartney și Al Pacino.
Dean Martin a avut trei Stutz Blackhawk – pe plăcuța de înmatriculare a uneia dintre ele scria DRUNKY. La rânduk său, Elvis Presley a avut patru modele Blackhawk, fiind una dintre mașinile sale favorite și ultimul automobil pe care l-a condus.
Jules Meyers, primul dealer Stutz Blackhawk din SUA, i-a dus primul exemplar lui Elvis, sperând că va obține o comandă. Elvis a vrut să cumpere mașina pe loc, dar inițial Meyers s-a opus, spunând-i că este singurul exemplar disponibil și că avea nevoie de el pentru promovare. „Ce crezi”, i-ar fi spus Elvis lui Meyers, „lumea o să cumpere mașina fiindcă te vede pe tine conducând-o sau pe mine?”
Între timp Meyers a fost contactat și de Frank Sinatra, care și-a exprimat interesul pentru mașină. A avut câștig de cauză Elvis, pentru că, spre deosebire de Sinatra, a fost de acord să-i lase lui Meyers limuzina pentru a o prezenta la un show auto. Automobilul disputat de cei doi cântăreți nu a avut viață lungă, fiind distrus într-un accident în timp ce șoferul lui Elvis se întorcea cu el de la spălătorie.
Elvis a comandat un al doilea exemplar, produs în 1971 și vândut acum la licitația Mecum, și mai apoi încă două – se spune că voia să aibă câte un Blackhawk la fiecare reședință.
Cel de-al doilea exemplar i l-a făcut cadou medicului său personal, Dr Elias Ghanem, mașina având pe bord, în partea pasagerului, inscripția Dr Elias Ghanem, A True Friend, Elvis Presley.
Elvis a cumpărat mașina în octombrie 1971 cu 26.500 de dolari. Jumătate de veac mai târziu, Blackhawk-ul are mai puțin de 50.000 km parcurși. A doua tinerețe abia începe.