
Grupul Lenovo a investit în cercetare și dezvoltare peste 2,2 miliarde de dolari la nivel global în anul fiscal 2021-2022, cu 6% mai mult față de anul precendent. Centrul de cercetare și dezvoltare software Lenovo din București are un rol esențial în ecosistemul R&D Lenovo și este unul din centrele care se concentrează pe „New IT”: inteligența artificială (AI), tehnologia 5G, cloud computing, design industrial, blockchain, realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR).
Lenovo, lider global în tehnologie, a prezentat rezultatele financiare pe întregul an, raportând o cifră de afaceri la nivel de grup de 62 miliarde de dolari americani și un profit net de 1,6 miliarde de dolari americani sau 1,9 miliarde de dolari americani, pe baza Standardelor de Raportare Financiară non-Hong Kong.
“Centrul din România este unul dintre cele mai mari din regiunea EMEA și face parte dintr-un ecosistem global de inovație, alături de alte 15 centre de cercetare și dezvoltare din întreaga lume, inclusiv SUA, Japonia și China. Principalul obiectiv aici este dezvoltarea de software și soluții pentru Business Unit-urile de Infrastructură, Soluții și Servicii ale companiei, inclusiv cele integrate în suita XClarity, un software complex de management al echipamentelor din centrele de date. Echipa locală este implicată în dezvoltarea soluțiilor de calcul HPC, centrul utilizând tehnologii avansate precum JavaScript, Node.js, Angular, Python, Kubernetes și cloud computing”, a declarat Doru Ristea, director general Lenovo România.
Funcțiile și rolurile echipei de cercetare includ: dezvoltatori software, testeri QA, ingineri DevOps, ingineri de suport și de soluții. Biroului din România i se adaugă echipele de vânzări pentru PC-uri și dispozitive smart, servere și stocare, soluții enterprise, produse Motorola Mobility, precum și funcții de suport pentru întreaga companie la nivel global și în regiunea EMEA.
„Diversitatea rolurilor pe care le au angajații de la București, de la inginerie, suport de nivelul 3, vânzări, marketing și alte funcții operaționale și de suport, creează o sinergie și o cooperare locală care transformă centrul într-un hub important pentru regiunea EMEA”, susține Eduard Pavel, Lenovo România Site Lead.
Accent pe cultura organizațională
Grupul investește în dezvoltarea culturii organizaționale, prin: ownership și entrepreneurship, în sensul că oferă spațiu pentru dezvoltatea profesională, având în vedere că proiectele derulate implică colaborarea în mai multe țări și folosirea resurselor în procesele de lucru ca și în antreprenoriat, ceea ce încurajează colaborarea. Recent, programele de Internship ale Lenovo au fost recunoscute în top 5 Cele mai bune programe de Internship din Romania, conform unei companii de specialitate, prin care sunt recunoscute trei criterii importante: beneficiile angajaților, accesul la educație profesională continuă și dezvoltarea carierei.
Proiecte de responsabilitate socială
Prin diferite proiecte și inițiative de voluntariat și fundraising, Lenovo sprijină: protecția mediului -prin: plantarea de arbori în zone afectate de poluare și curățarea spațiilor verzi, educația rurală – prin renovarea și dotarea sălilor de clasă și laboratoarelor de informatică, talentul științific – prin acordarea de burse educaționale și dezvoltarea STEAM – prin crearea primului laborator educațional din județul Suceava. De asemenea, compania promovează programele de diversitate, echitate și incluziune în România, încurajând respectul și toleranța în societate.
Deși cifra de afaceri a grupului a fost afectată de scăderea pieței dispozitivelor, veniturile din afacerile non-PC au atins un nivel anual de aproape 40%, stimulate de motoarele de creștere diversificate ale Lenovo, respectiv Grupul de Soluții și Servicii (SSG) și Grupul de Soluții Infrastructurale (ISG), care au înregistrat creșteri ale veniturilor de 6,7 miliarde de dolari americani, respectiv 9,8 miliarde de dolari americani, în creștere cu 22% și, respectiv, 37% față de anul precedent.
Trimestrul fiscal Q4 a fost cel mai dificil trimestru al anului, având în vedere presiunile atât din piața PC-urilor, cât și din economia globală. Lenovo a încheiat trimestrul cu o cifră de afaceri de 12,6 miliarde de dolari americani, în scădere cu 24% față de anul precedent.
Veniturile din divizia IDG au înregistrat o scădere de 33% față de anul precedent, în timp ce momentul puternic generat de motoarele de creștere SSG și ISG a contribuit la compensarea scăderii pieței dispozitivelor.
Veniturile SSG au crescut cu 18% față de anul precedent, ajungând la 1,6 miliarde de dolari americani, iar veniturile ISG au crescut cu 56% la 2,2 miliarde de dolari americani. Ponderea veniturilor non-PC în trimestru a atins un nivel istoric de 43%, în creștere cu 12 puncte față de anul precedent.
Scorul de Evaluare a Mediu, Social și Guvernare al Lenovo a fost recent promovat la AAA de către MSCI, agenția internațională de evaluare, iar EcoVadis a recunoscut Lenovo pentru excelența sa în achizițiile durabile.
Recent, Forbes a oferit Lenovo recunoașterea ca unul dintre cei mai buni angajatori în ceea ce privește diversitatea în anul 2023, evaluată pe baza recomandărilor directe, recomandărilor indirecte și a cercetării indicatorilor cheie de performanță.