FacebookTwitterLinkedIn

Laura Țeposu, CEO-ul Libris, una dintre cele mai mari librării online din România, și-a început cariera într-un mod neașteptat, într-o librărie tradițională. Lucrând inițial în contabilitate la Librăria Șt.O.Iosif din Brașov, una dintre cele mai vechi librării din țară, Laura a experimentat direct toate aspectele vânzării de carte. Această experiență timpurie i-a oferit nu doar cunoștințe financiare, ci și o pasiune profundă pentru cărți și un simț acut al pieței.

În 2009, Laura Țeposu a decis să exploreze potențialul pieței online de carte din România și a fondat Libris.ro. De-a lungul a mai bine de 15 ani, ea a construit o comunitate puternică în jurul pasiunii pentru lectură, sprijinită de o echipă de 120 de colegi. Astăzi, Libris este destinația preferată a câtorva milioane de cititori, oferind peste 800.000 de titluri în limba română și engleză. Depozitul Libris din Brașov, cel mai mare din țară, găzduiește permanent peste un milion de volume.

Într-un interviu recent, Laura Țeposu a discutat despre tranziția sa de la un rol de librar la CEO al unei companii de succes. “Am început să lucrez ca librar de la 19 ani. Cititul a fost pasiunea mea din adolescență, iar postul de librar a fost o realizare. Experiența din librărie, în primii ani, a fost foarte valoroasă, ajutându-mă ulterior în tot ce am clădit.”

Experiența ei în contabilitate a fost esențială în dezvoltarea Libris. „M-a ajutat pentru că am putut să văd rezultatele financiare foarte bine… lucrul mai important pe care l-am avut a fost capacitatea de a citi povestea din spatele cifrelor,” a explicat ea în cadrul emisiunii Power Breakfasr. “E-commerce înseamnă foarte multe date și a fost o achiziție bună experiența mea de expert contabil.”

Referitor la schimbările din industria cărților, Laura a menționat că “în ultima perioadă a apărut tendința audio-book, dar cartea printată rămâne mai mult de 90% din volum.” Pandemia a favorizat inițial business-urile din eCommerce, dar oamenii s-au întors la achizițiile tradiționale după ridicarea restricțiilor. În prezent, piața este echilibrată.

Laura Țeposu pune accent pe integritate și respect în leadership. “Eu am început de la zero și am crescut alături de echipa mea. Integritatea și respectul față de noi înșine se reflectă și în afară, la clienții Libris. Trebuie să evoluăm, să învățăm constant, dar să ne permitem și să greșim.”

În fața incertitudinii și a schimbărilor constante, Laura subliniază importanța echipei și a unei culturi organizaționale puternice. “Cultura mănâncă strategia la micul dejun. Încrederea și optimismul sunt esențiale pentru a naviga prin provocări.”

Reflectând asupra lecțiilor învățate din greșeli, Laura spune că “greșeala cu penalizarea greșelii nu am făcut-o niciodată… Un aspect pe care nu l-am făcut încă este comunicarea tuturor informațiilor pe care le cunosc. Lucrez încă la acest aspect.”

Privind către viitor, Laura vede două direcții pentru evoluția Libris și a industriei cărților. “Oamenii au nevoie de oferte personalizate și lucrăm la integrarea tehnologiei pentru a face recomandări personalizate fiecărui client. Introducerea AI este văzută ca un ajutor, nu ca un înlocuitor. Se schimbă comportamentele, iar oamenii preferă să primească coletele în lockere. Există și tendința de a citi multi-device.”

Prin viziunea și determinarea ei, Laura Țeposu continuă să transforme Libris într-o forță majoră pe piața de carte online din România, rămânând fidelă valorilor fundamentale de integritate și respect.