FacebookTwitterLinkedIn

Potrivit sursei citate, majoritatea directorilor executivi consideră că o schimbare fundamentală a industriei este iminentă, iar liderii din domeniu vor trebui să se bazeze pe competențele de bază, definind în același timp un nou rol dincolo de expertiza tradițională.

Rezultatele studiului indică, de asemenea, că majoritatea directorilor executivi nu se tem de scăderea profitabilității companiilor din industria auto. Cu toate acestea, KPMG avertizează, însă, că profitabilitatea va scădea pe măsură ce producătorii de echipamente originale („OEMs”) se vor confrunta cu condiții dure și restrângerea piețelor la nivel global dacă nu se pregătesc pentru provocările viitoare ale industriei.

Potrivit KPMG, industria auto va fi probabil condusă de politici și reglementări, fiind probabil ca țările să se concentreze pe dezvoltarea sistemelor de propulsie în concordanță cu disponibilitatea propriilor materii prime: astfel, SUA se va concentra asupra motoarelor cu combustie internă („ICEs”) și asupra vehiculele electrice cu pile de combustibil („FCEVs”), în timp ce China va conduce probabil piața mobilității electrice. De asemenea, piața de retail trece printr-o transformare dramatică – numărul punctelor de vânzare va scădea cu 30-50% până în 2025 sau se vor transforma.

Lanțul de valoare nu va mai fi controlat de un singur jucător, mai multe companii vor fi dispuse să coopereze în viitor, iar majoritatea consumatorilor vor dori să cumpere un vehicul hibrid la următoarea achiziție, arată datele studiului KPMG.

De altfel, Toyota este desemnată, de către directorii executivi, brandul cel mai bine poziționat pentru succesul viitor, urmat de BMW și Tesla.

“Industria auto traversează o perioadă turbulentă, cu rezultate dezamăgitoare pentru acționari și o profitabilitate scăzută. La acești factori se adaugă presiunile transformaționale aduse de sistemele de propulsie electrice, vehicule conectate și autonome și Mobilitatea-ca-Serviciu, și amplificate de incertitudini precum Brexit și potențiale conflicte comerciale internaționale. În acest context și cu o nevoie acută de investiții în inițiative strategice vitale, industria auto trebuie să își re-evalueze strategiile pentru viitor”, explică Raluca Soare, Partner, Head of Automotive, KPMG în România.

„Industria auto va trebui să se obișnuiască cu disconfortul din această perioadă de schimbare. Nu există un singur răspuns la nivel global, iar industria funcționează în prezent ca un set de insule conectate, dar distincte. Aceste entități se vor schimba, fuziona și transforma pe măsură ce industria adoptă revoluția tehnologică. KPMG percepe această incertitudine în domeniul afacerilor bazate pe software. Majoritatea liderilor OEM-urilor incluși în studiu consideră că pot gestiona o platformă superioară pentru servicii de mobilitate. KPMG are o viziune diferită, anticipând că va fi extrem de dificil ca jucătorii tradiționali care se bazează pe active să concureze cu giganții din industria tehnologiei pentru oportunitățile de mobilitate bazate pe software”, afirmă Dieter Becker, Global Head of Automotive, KPMG.

Autoritățile de reglementare joacă rolul de forță motrice

77% dintre directorii executivi sunt convinși că, deși OEM-urile s-au auto-proclamat responsabili cu agenda tehnologică în ultimele decenii, acest rol este preluat de către autoritatea de reglementare care va stabili agenda primară definită de politicile sectoriale. Dieter Becker: „Politicile industriei din Asia și SUA par să fie mult mai avansate decât cele din Europa: 83% din directorii executivi chinezi și 81% din directorii executivi din SUA cred că țara lor are politici clare privind industria auto. În Europa de Vest, doar jumătate dintre directorii generali au fost de acord cu această afirmație. ”

Tehnologiile multiple ale trenului de rulare vor coexista

Directorii executivi  consideră că tehnologiile vor împărți piața în mod relativ egal, BEV (30%), hibrid (25%), FCEV (23%) și ICE (23%) până în 2040 – BEV-urile devenind predominante. Consumatorii spun „nu”,însă,  tehnologiilor alternative pentru trenuri de rulare, iar hibrizii vor fi principala alegere a unei mașini în viitor, urmați îndeaproape de ICE-uri.

Studiu KPMG: În cinci ani economia va avea nevoie de peste 500.000 de persoane în plus pe piața forței de muncă, iar deficitul nu poate fi acoperit din resursele interne