FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

În mod normal, vara este perioada vacanțelor, a timpului petrecut cu familia, a călătoriilor. Suntem conștienți de situația din jurul nostru, atât în Europa, cât și în întreaga lume, însă bunăstarea angajaților noștri și a familiilor acestora este pe primul loc pentru noi. Cu peste 1600 de angajați în Europa Centrală și de Sud-Est, procesele noastre operaționale și de business rămân aceleași și pe timpul verii. Ne bucură însă faptul că, odată cu relaxarea restricțiilor, am putut să petrecem mai mult timp împreună, între colegi, să organizăm evenimente de teambuilding și să ne vizităm clienții, câteva aspecte care ne-au lipsit în ultimii doi ani. 

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?

Sunt vremuri dificile pentru orice business, dar, în orice caz, având în vedere cererea de la nivel global pentru talente din industria ingineriei, dar și nevoia din ce în ce mai mare pentru digitalizare și dezvoltarea de noi produse digitale, cei care pot atrage și păstra talente de top vor continua să prospere. Datorită abilității noastre de a oferi proiecte provocatoare, tehnologii de ultimă generație și suport susținut pentru dezvoltare profesională, suntem mândri să spunem că rata noastră de retenție este mult peste standardele din industrie. Anul trecut, succesul nostru a fost dublat de o investiție în valoare de 140 de milioane de dolari, din partea uneia dintre cele mai mari firme de investiții din S.U.A. Alături de încrederea construită alături de angajați și clienți, această investiție ne asigură stabilitatea și ne permite să continuăm extinderea, atât în Europa, cât și la nivel global.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Privim înainte cu multă speranță. Prin atragerea în echipa noastră multiculturală a talentelor de top din România, dar și din alte țări din Europa Centrală și de SE, ne dorim să consolidăm diversitatea și să ne poziționăm ca o companie globală de consultanță, tehnologie și dezvoltare. Competiția pentru talente în această regiune a devenit extrem de acerbă, însă considerăm că este un semn bun. Înseamnă că toți angajatorii trebuie să ofere condiții mai bune, mai multe proiecte interesante și oportunități care le permit oamenilor să crească, pentru a-i reține. Fără creșterea companiei însă, este dificil să creezi noi oportunități pentru angajați, de aceea, din poziția unei companii care se dublează de la an la an, ne bucurăm că putem aduce această oportunitate în țări și locații noi.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Ne vom consolida prezența în România și în Europa Centrală și de Sud-Est, prin creștere organică și achiziții strategice. Vom continua să dezvoltăm obiectivul nostru strategic de a deveni cea mai bună platformă de dezvoltare profesională pentru ingineri, designeri și alți profesioniști din această regiune, oferind totodată clienților noștri cele mai avansate soluții în materie de tehnologie. Simplu spus, planul nostru de bază pentru următorii doi ani este să poziționăm HTEC ca lider global și partener de referință pentru companiile Fortune 100, în materie de design digital de produs și soluții de tehnologie.