Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Investițiile în publicitate ale companiilor farmaceutice au atins 57 milioane de euro în 2018

În 2018, volumul investițiilor publicitare (TV, online, radio, print, panotaj) în România s-a ridicat la 454 milioane de euro, conform raportului „Media Fact Book”, realizat de agenția Initiative România. Circa 66% din acest buget a fost investit în piața TV și 19% în internet.
publicitte

Raportul „Media Fact Book 2019” estimează că, în acest an, bugetul total de publicitate va atinge 485 milioane de euro, din care 315 milioane de euro vor fi investite în televiziune, 12 milioane în print (în scădere cu un milion față de 2018), 28 de milioane în radio (creștere cu 2 milioane de euro față de 2018), 99 de milioane de euro în internet (+14 milioane de euro) și 31 de milioane în panotaj (la nivelul anului 2018).

„Media Fact Book 2019” este singurul studiu amănunțit și cuprinzător care analizează piața de media din România.

Conform raportului:

  • Circa 66% din investițiile publicitare în 2018 au fost direcționate către piața TV. Cotele de piață ale celorlalte suporturi publicitare au fost: internet (19%), panotaj (7%), radio (7%) și print (1%).

 

  • Bugetul de publicitate TV în 2018 s-a ridicat la 300 milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2017. Publicitatea pe internet a crescut cu 16%, bugetele pe radio și panotaj au crescut cu 3 milioane, respectiv 2 milioane de euro. Publicitatea în print s-a menținut la nivelul anului 2017: 13 milioane de euro.

BILANȚURILE FINANCIARE ALE RADIOURILOR – ANUL 2018

  • Companiile farmaceutice și de retail de medicamente și suplimente alimentare au consumat pentru publicitate (TV, internet, panotaj, radio și print) 57 milioane de euro. Alte categorii cu bugete mari pentru publicitate: Servicii de comunicații mobile (41 milioane de euro), Cosmetice și produse de îngrijire (40 milioane de euro), Retail (33 milioane de euro), Servicii bancare și asigurare (17 milioane de euro), Aparate electronice și electrocasnice (15 milioane de euro).

 

  • Timpul mediu zilnic de vizionare TV în România, pentru publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani), a fost în 2018 de 5,1 ore, cel mai ridicat dintre țările Europei Central și de Est.

BILANȚURILE FINANCIARE ALE TELEVIZIUNILOR – ANUL 2018

  • Alte valori ale duratei zilnice de vizionare TV în diferite țări (public comercial): Cehia (2,7 ore/zi), Ungaria (3,4 ore/zi), Polonia (2,5 ore/zi), Bulgaria (3,2 ore/zi), Serbia (4 ore/zi), Republica Moldova (2,9 ore/zi), Slovacia (3,5 ore/zi).

 

  • Nivelul investițiilor publicitare (TV, radio, internet, print, panotaj) în diferite țări din Europa Centrală și de Est, în anul 2018: Polonia (1,93 miliarde de euro), Cehia (1,85 miliarde de euro), Ungaria (596 milioane de euro), Bulgaria (242 milioane de euro), Serbia (197 milioane de euro), Slovacia (372 milioane de euro), Republica Moldova (27 milioane de euro).

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – MAI 2019

  • Cheltuielile publicitare nete pe cap de locuitor: România (23 euro), Polonia (50 euro), Cehia (175 euro), Ungaria (61 euro), Bulgaria (34 euro), Slovenia (84 euro) și Slovacia (68 euro).

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii