Cautare




, Contributor

antreprenor, trainer, coach și promoter al vieții echilibrate în România A dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbari in vietile liderilor din Romania, cu deschiderea portilor catr...

Opinii |
|

Insomnia anjajaților cauzată de stres: 3 strategii pentru a avea un somn odihnitor întreaga noapte

Mulți dintre noi nu dormim suficient, dar nu din lipsă de dorință. Majoritatea cunoaştem “regulile de bază” ale unui somn odihnitor, dar cu toate acestea, nu reuşim să avem un somn de calitate, care să ne ofere energia necesară pentru o nouă zi.
Simona nicolaescu forbes

Doar 4% dintre managerii români dorm zilnic, cel puţin 7-8 ore, în timp ce 38% dintre aceştia se trezesc odihniţi, rareori sau chiar niciodată, arată cel mai recent studiu Dynamic HR, Stress Survey 2019. Iar stresul acumulat în timpul zilei, se pare că este una dintre principalele cauze ale insomniei.

Răspunsul nostru la stres provine de la sistemul nervos, care deţine două părți: un „buton On”, reprezentat de sistemul tău simpatic, care îți oferă energie și se concentrează pe rezolvarea problemelor și un „buton Off”, reprezentat de sistemul tău parasimpatic care îți oferă calmul necesar pentru reîncărcarea bateriilor.

Ca ființe umane, am dezvoltat acest aparat al sistemului nervos la începutul evoluției noastre: când un tigru s-ar fi apropiat de noi, butonul nostru On elibera o reacție de tipul „luptă sau zbor”, iar când pericolul trecea butonul Off reîncepea funcția sa de calmare, de odihnă.

Datorită naturii „întotdeauna active” a vieţii noastre profesionale și personale, majoritatea dintre noi suntem dezechilibrați, folosind preponderent butonul nostru On. Credem că este îngăduitor să amânăm folosirea butonul Off pentru o perioadă cât mai lungă de timp până într-un anumit punct.

Întotdeauna, vor exista oameni cărora să le răspundem la e-mail. Tot acolo, îi vom regăsi şi a doua zi dimineaţa.

Echipele noastre vor avea, întotdeauna, de realizat obiective, sarcini mai mici sau mai mari, mai uşoare sau mai grele. Şi pe acestea, le vom regăsi a doua zi dimineaţa.

Odată ajuns acasă, lasă grijile deoparte şi preocupă-te de acele activităţi care îţi fac plăcere. Deconectează-te uşor de problemele de la serviciu şi lasă-te prins în activităţi relaxante.

Atunci când nu reuşeşti să pui stop gândurilor şi nu reuşeşti să adormi uşor noaptea sau te trezeşti, în mijlocul nopții, cu probleme pentru a te întoarce la somn, acestea sunt indiciile insomniei cauzate de stres.

Iată trei strategii care te pot ajuta fie să adormi mai uşor, fie să readormi chiar dacă te trezeşti în mijlocul nopţii şi să te bucuri de un somn odihnitor întreaga noapte:

  1. Încearcă respiraţia pe nara stângă. Când te trezești în miez de noapte, pur și simplu acoperă-ți nara dreaptă cu degetul mare sau cu degetul arătător și respiră normal doar prin nara stângă. Motivul pentru care funcționează este că această respirație activează un nerv care implică imediat partea relaxantă a sistemului nervos.
  2. Echilibrează butonul On și Off. Pentru ca trecerea de la o stare activă la una de relaxare să fie cât mai lină, îţi recomand ca seara să foloseşti o tehnică de respirație în trei părți. De exemplu, inspiră numărând până la cinci, ține-ți respiraţia cinci secunde, apoi expiră numărând din nou până la cinci. Încearcă acest exerciţiu, timp de trei minute, iar acesta ar trebui să îţi aducă aceeaşi stare de calm ca și o clasă de yoga de 90 de minute.
  3. Utilizează remedii naturale. Poţi crea o stare de relaxare încercând ceaiul de mușețel sau aromaterapia, cu arome relaxante precum lavanda, vanilia sau scorțișoara. De asemenea, utile pot fi şi suplimentele naturale care te pot ajuta să îţi relaxezi mușchii și te ajută să adormi ușor.

Ţi-ar putea fi util, atunci când ai o noapte mai agitată în care nu poţi dormi bine sau nu poţi adormi uşor, şi acest ghidaj audio, potrivit pentru a te ajuta să ai un somn profund şi odihnitor:

Simona Nicolaescu

www.simonanicolaescu.ro

Antreprenor, speaker, trainer, coach şi susţinător al vieţii echilibrate în România

Desemnată “Antreprenorul anului” în 2013, Simona Nicolaescu şi-a dedicat ultimii 8 ani din cariera sa profesională susţinerii şi promovării vieţii echilibrate, prin proiecte creative, adresate mediului de afaceri, derulate în premieră în România.

Sub semnătura sa au luat naştere primul program de well-being pentru fangajaţii companiilor, în anul 2010, şi primul audio-book pentru diminuarea stresului, în anul 2014, intitulat “Tehnici de reducere a stresului”.

Simona Nicolaescu a dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbări profunde în vieţile liderilor din România, cu deschiderea porţilor către propriul subconştient, trasarea unui plan clar pentru a-şi atinge visurile, vitalitate fizică şi psihică crescută.

A inclus mare parte a învăţăturilor extrase din diferitele experienţe ca antreprenor, lider, mamă şi din diferite formări pe care le are: psihoterapie ericksoniană, hipnoză, coaching, silent retreat, terapie cranio-sacrală, mind power.

Ţine workshopuri pe teme precum: Sleep better, Stress Management, Mind focus, Tehnici de relaxare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii