
Înmatriculările de autovehicule au scăzut cu 22,5% în august, după cinci luni de creștere, însă a crescut numărul mașinilor noi, cu 5,2%. Autoturismele “electrificate” au reprezentat 20,6% din piață, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
”După evoluția importantă a primelor luni, august 2022 vine cu o scădere de 22,5% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, scădere înregistrată după cinci luni de creștere de la începutul acestui an”, potrivit asociației.
Prin raportare la anii anteriori, luna august 2022 a marcat o creștere cu 10,9% față de august 2020 şi cu 47,4% în scădere faţă de august 2019.
Înmatriculările de vehiculele comerciale ușoare și minibuse au coborât cu 16,9%, în timp ce vânzările de vehicule grele și autobuse au crescut cu 9%.
Primele zece cele mai vândute mărci auto în primele opt luni ale anului curent au fost Dacia (24.412 de unităţi), (8.198), Toyota (7.243), Renault (6.634), Hyundai (6.607), Volkswagen (5.884), Skoda (5.508), Mercedes Benz (4.699), Peugeot (2.832) şi Kia (1.982).
Cele mai vândute tipuri de mașini au fost SUV-urile, cu 44,5%, urmate de Clasa C şi Clasa.
Înmatriculările de autoturisme, care reprezintă aproximativ 84% din parcul auto național, au scăzut cu 22%, la 12.448 de unităţi, față de luna iulie.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele opt luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 3,3% faţă de perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 65,7%.
Autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 33,6%, cu o cotă de 13,6% din total.