FacebookTwitterLinkedIn


O experiență off-road sună interesant pentru oricine. Mai ales dacă a fost o premieră, în cazul meu. Urmează un scurt jurnal de călătorie despre această aventură. Nu vă așteptați la date tehnice complicate despre mașini. Le găsiți în revistele de specialitate sau site-urile producătorilor de mașini. Aici voi scrie doar despre aventura personală.

De MARCEL POMIAN

Cu siguranță, dacă ați privit aceste două pagini din ForbesLife, în ansamblul lor, prima întrebare care v-a venit în minte a fost „unde e smokingul?“. Ei bine, atunci când am dat acest titlu, m-am gândit că este cea mai bună asociere pentru Defender, noul model, cu care am experimentat câteva ore de off-road, pe Valea Doftanei, într-un peisaj absolut superb. De fapt, au fost patru noi modele, în diverse variante de motorizări și culori.

Când spui off-road, probabil că primul lucru care îți vine în minte este o mașină de teren, cu un design minimalist, cu dotări basic în ceea ce privește confortul șoferului și al pasagerilor, fără prea multe opțiuni pe ea. Însă mașinile pe care le-am testat pe dealurile Văii Doftanei sunt tocmai opusul acestei imagini.

De ce „smoking“? Deoarece așa mi-au făcut, mie cel puțin, impresia aceste modele Defender. Am mers pe drumuri desfundate, prin zloată și noroi, în acele mașini 4×4, dar la fel de ușor am fi putut merge cu oricare dintre ele la operă sau teatru, în orice mare oraș din lume și cu siguranță am fi făcut impresie asupra celor care ne-ar fi privit coborând din ele.

Pretextul pentru care am plecat dimineața din București a fost o aventură off-road. Dar m-a încântat și ideea de a testa una sau mai multe mașini noi. Am pornit împreună cu mai mulți colegi jurnaliști, mai familiarizați cu domeniul auto decât mine, dar și cu câțiva antrenori de specialitate. Traseul s-a desfășurat de la reprezentanța Land Rover – Premium Auto, organizatorul acțiunii – până la Atra Doftana (gazda noastră minunată).

După un prânz delicios, am pornit în aventura off-road, prin zăpadă, noroaie, peste dealuri și văi, însoțiți din când în când și de niște vulpi curioase sau de un măgăruș foarte simpatic. Au urmat câteva exerciții despre cum să nu rămâi blocat în noroi și cum să stăpânești și să folosești mai bine caii-putere de sub capote, pentru a ieși din situațiile dificile cu care te poți întâlni în astfel de escapade.

Au urmat urcări pe rampe abrupte cu șleauri adânci sau coborâri în pante, controlate de șofer, ajutat de computerul și dotările mașinii, dar și ghidați de antrenorii care ne-au însoțit. A fost o experiență inedită pentru mine și pot spune că mi-a plăcut. Bine, să ne înțelegem, nu-mi place nici noroiul și nici frigul, dar niciuna dintre aceste mici neplăceri nu a contat, pentru că au fost compensate de mașinile cu interiorul elegant, poate prea elegant pentru un 4×4, și de plăcerea de a conduce (chiar și pe șleauri).

Am apreciat mult bordul Defenderului, atât designul, cât și dotările. Foarte utile ecranele cu care este dotat, dar și oglinda retrovizoare (pe care poți avea imagini live). Este confortabil să ai un volan încălzit într-o zi înghețată de iarnă.

Mașina arată impresionant și la exterior, iar eu am avut norocul să parcurg drumul de la București la Atra în modelul cu cea mai frumoasă culoare, Grasmere Green. Și celelalte modele au culori cu nume „sofisticat“: Hakuba Silver, Carpathian Grey și Gondwana Stone.

Escapada printre dealuri, văi, drumuri înghețate sau desfundate s-a încheiat cu o cină frumoasă la Atra Doftana. Experiența gourmet a fost oferită de chef Ionuț Gâgiu și somelierul Adrian Terțea.

DEFENDER SUV90
Motor:
6 cilindri în linie, 400 CP
Cutie de viteze: automată
Combustibil: benzină
Viteză maximă: 191 km/h

DEFENDER SUV130
Motor:
6 cilindri în linie, 250 CP
Cutie de viteze: automată
Combustibil: motorină
Viteză maximă:
183 km/h

DEFENDER SUV110
Motor:
6 cilindri în linie, 400 CP
Cutie de viteze: automată
Combustibil: benzină
Viteză maximă: 191 km/h

DEFENDER SUV110
Motor: V8, 525 CP
Cutie de viteze: automată
Combustibil: benzină
Viteză maximă:
240 km/h