FacebookTwitterLinkedIn

Un sistem CRM oferă companiilor care îl folosesc o mulțime de beneficii imbatabile, începând cu retenția clienților și continuând cu creșterea productivități.

În prezent, industria sistemelor CRM este una din industriile care evoluează cel mai rapid din întreaga lume și se preconizează că va crește cu o rată de cel puțin 14% pe an în următorii 5 ani.

Printre beneficiile unui CRM se numără retenția clienților, creșterea numărului de conversii și date analitice mai detaliate și mai bine ordonate.

Sistemele CRM, sau customer relationship management, au devenit o unealtă vitală pentru companiile din toată lumea, indiferent de dimensiunile lor. Sistemele CRM oferă utilizatorilor lor o serie de beneficii prin automatizarea unor sarcini de lucru esențiale, dar foarte solicitante. Orice proprietar de afacere își poate da seama imediat de importanța unui CRM în marketing imediat ce începe să folosească un astfel de sistem.

Ce fel de sistem este un CRM?

Sistemele CRM sunt niște sisteme care ajută companiile să administreze, să monitorizeze și să pună la punct relațiile lor cu proprii clienți sau cu furnizorii de servicii cu care colaborează. În ceea ce privește marketingul online, în România, nu a fost creat până acum decât un singur CRM și anume Publyo, dezvoltat de Oblyo Digital Agency în parteneriat cu Weboratory Capital.

Publyo se adresează în special agențiilor digitale și specialiștilor în marketing online și este un sistem foarte performant prin care poți construi de la 0 campanii de marketing eficiente și profitabile, optimizând la maxim timpul tău de lucru în calitate de proprietar de agenție digitală. Dacă folosești Publyo nu mai trebuie să ții legătura cu publisherii sau writerii tăi prin telefon sau email pentru că toate solicitările se trimit în mod automat și de asemenea, ai garanția că articolele pe care le-ai postat rămân acolo unde ai plătit pentru ele deoarece în cazul în care link-urile din interiorul lor se modifică sau dispar, atât publisher-ul cât și agenția sunt notificate prin sistem.

Concrect, care sunt beneficiile pe care sistemele CRM le oferă utilizatorilor lor?

Vorbind la modul general, sistemele CRM sunt eficiente din următoarele motive:

#1 Customer service la nivel superior

Este mult mai simplu să oferi clienților tăi atenția de care ei au nevoie dacă folosești un sistem CRM. În primul rând, un astfel de sistem te ajută să economisești timp prețios pe care îl poți folosi astfel cu alte scopuri, ca de exemplu, pentru a oferi servicii de o calitate superioară. De asemenea, dacă ne referim la Publyo de pildă, pe baza rapoartelor pe care acesta le emite, poți comunica mai bine și mai clar cu clienții tăi oferindu-le niște date exacte.

#2 Venituri mai mari prin creșterea numărului de conversii

Există sisteme CRM care te ajută să manageriezi procesul de vânare a seriviciilor sau produselor tale și să creeze pentru tine o singură piesă centrală care să-ți ofere o imagine de ansamblu foarte detaliată asupra conversiilor.

#3 O retenție mai bună a clienților

Odată ce ți-ai procurat sistemul CRM de care ai nevoie și îl pui la treabă, este mult mai ușor să câștigi loialitatea clienților tăi pentru că datorită acestui sistem poți oferi servicii mai bune. Iar în ceea ce îi privește pe clienți, un lucru este clar! Fiecare din ei rămâne acolo unde îi este cel mai bine, iar dacă tu poți oferi servicii superioare față de cele ale competiției succesul tău este garantat.

#4 Mai multă productivitate

Sistemele CRM folosesc tehnologia automatizării pentru construirea unor campanii de marketing orientate pe rezultate, în care toate sarcinile care nu necesită în mod obligatoriu implicarea unei persoane sunt executate de un algoritm performant, bine pus la punct până în cele mai mici detalii. De asemenea, sistemele CRM îți pun la dispoziție și un panou de control care îți arată în orice moment care este statusul afacerii fiecărui proces în care este implicată afacerea ta și ce poți să faci ca să-ți îmbunătățești modul de lucru.

#5 Informații centralizate într-o bază de date

Încă un lucru pe care sistemele CRM îl fac mai bine ca oricine este centralizarea informațiilor într-o bază de date accesibilă oricărei persoane din compania ta, care are nevoie de ea. Acest lucru ușurează mult munca ta de director, dar și pe a reprezentanților tăi de vânzări care pot pe baza ei arăta clienților valori reale și exacte.