Amplasat în inima Brașovului, Radisson Blu Aurum Brașov s-a deschis în octombrie, pe locul fostei clădiri a Palatului Telefoanelor, în urma unei investiții de 17 milioane de euro. În prima lună de la deschidere, hotelul a avut un grad de ocupare de 70%. Din totalul oaspeților, 80% au fost români, care au plătit în medie 165 euro pe o noapte de cazare și servicii de cinci stele în centrul Brașovului.
Vechea clădire, construită în anii 1930 și aflată într-un grad avansat de degradare a fost reabilitată și transformată într-o destinație atractivă, care integrează elemente vizuale și povești din istoria orașului într-un spațiu sofisticat, cu finisaje și servicii premium.
Hotelul Radisson Blu Aurum Brașov este în proprietatea familiei de antreprenori locali Ramona și Răzvan Neamțu, proprietarii Ra-Ra Group, cu afaceri în domeniul energiei curate. Familia deține și Helioexpert, un producător de energie regenerabilă cu sediul în Brașov, care operează centrale fotovoltaice amplasate în toată România, a căror producție totală anuală depășește 100.000 MWh. Alte afaceri sunt Agricin, companie de prelucrare și comercializare de piatră naturală, cu sediul la Ghimbav, precum și un portofoliu de proiecte comerciale și industriale în zonă.
Dintre acestea se numără Parcul Logistic Ghimbav (10.000 mp), Parcul Logistic Stupini (7.500 mp) și un centru de business de talie mică, în Brașov. Antreprenorii nu se gândesc însă la dezvoltări rezidențiale, deoarece acestea necesită exituri rapide, în timp ce ei doresc să investească în produse pe termen lung. Există și planuri pentru noi proiecte, după cum explică Răzvan Neamțu pentru Forbes.
“Permanent analizăm posibilitatea de a ne extinde portofoliul de proprietăți industriale și de birouri, suntem în prezent în faza de autorizare și vom anunța mai multe când vom face primii pași”, adaugă Răzvan Neamțu.
Diversitatea portofoliului a reprezentat un atu în obținerea finanțării de la bancă, pentru proiectul Radisson.
“Afacerile noastre sunt de diferite mărimi, în sectoare diferite, este greu de spus care a mers mai bine anul trecut. Dar faptul că avem un portofoliu diversificat a contat în analiza băncii finanțatoare a proiectului Radisson”, a punctat Răzvan Neamțu pentru Forbes.
Inițial, contribuția băncii trebuia să fie de 70% din valoarea proiectului, dar s-a ajuns în final la un aport de peste 35% al proprietarilor, din cauza creșterii prețurilor la materialele de finisaje.
În schimb, pentru băi, terase, pardoselile din recepție și în zonele unde s-a putut, s-a folosit marmură și piatră naturală de la firma proprie, Agricin. Asta fără a face rabat la cantitate, băile camerelor fiind îmbrăcate de sus până jos în plăci masive, de marmură.
Familia Neamțu și-a dorit să dezvolte un proiect cu impact semnificativ în comunitatea locală, prin urmare au ales un contract de franciză în locul unuia de management, pentru a avea mai multă libertate în luarea deciziilor.
“În contractul de management te implici mai puțin, lucrezi cu o echipă de management a brandului hotelier. În schimb, în contractul de franciză plătești un comision pentru a folosi imaginea brandului. Există o echipă din partea Radisson, care urmărește îndeplinirea tuturor standardelor de construcție și securitate, până la deschidere, apoi trebuie să îndeplinești toate cerințele din lista lor. În plus, an de an vin în vizită Mistery Guests din partea Radisson, pentru a verifica calitatea standardelor oferite”, explică pentru Forbes Ramona Neamțu.
În ce privește forța de muncă tânără, ea a adăugat că există o colaborare cu Academia Hotelieră Americană din Brașov și că unii studenți din anii 2-3 lucrează deja cu normă întreagă în cadrul hotelului.
Pentru construcția și amenajarea hotelului, aproape 80% din investiție a fost făcută cu contractori și producători români. După deschidere, hotelul menține dorința de a susține mediul de afaceri local și integrează furnizori din zonă în achizițiile de materii prime pentru restaurant și consumabile.
“Ne-am dorit să existe o amprentă locală cât mai vizibilă. (…) Aproape 80% din ce înseamnă Radisson Blu Aurum este rezultatul muncii unor companii din zona noastră, ceea ce înseamnă că peste 10 milioane de euro pe care noi i-am investit s-au întors deja în economia locală. În plus, impactul unui hotel de 5 stele în comunitate este foarte mare pe termen lung, pentru că aduce business valoros în comunitate. Turistul care plătește 150-200 euro pe o noapte de cazare va cheltui o sumă aproximativ egală în alte servicii din afara hotelului.”, spune Răzvan Neamțu.
Radisson Blu Aurum Brașov dispune de 110 camere elegante, un restaurant cu specific eclectic asiatic, sală de degustare care găzduiește un fragment vechi de peste 400 de ani din zidul vechii cetăți a Brașovului, executive lounge cu vedere panoramică, sală de conferințe cu capacitate de 170 persoane și facilități de wellness.
Hotelul a fost construit cu obiectivul de a deveni o atracție în sine în Brașov. Întregul design al hotelului îmbină elemente vizuale specifice cetății și breslei aurarilor, care au inspirat numele și conceptul Radisson Blu Aurum. “Aproape fiecare colț din acest hotel poate spune o poveste, iar poveștile sunt cele care îi vor crește valoarea peste generații”, spune Ramona Neamțu.
Lucrările de construcție au durat 34 de luni, fiind îngreunate de complexitatea proiectului și contextul pandemic și socio-economic. Estimările arată că investiția va fi recuperată în aproximativ 10 ani. Pentru primul an de funcționare, estimările arată un grad mediu de ocupare de 65-70% și o împărțire egală între oaspeții români și cei străini. Prețurile de cazare pornesc de la 125 de euro/noapte, însă media anuală se va situa la 165 euro/noapte.
Hotelul atrage deja turiști din Statele Unite, Marea Britanie, Orientul Mijlociu sau Germania, dar și un număr mare de turiști români care vizitează Brașovul pentru afaceri sau în timpul liber.