FacebookTwitterLinkedIn

Guvernul britanic a lansat duminică un ghid al pasagerilor din aviație, pentru a-i ajuta pe pasageri să-și cunoască drepturile dacă se confruntă cu probleme în aeroporturi, după perturbările la scară largă înregistrate în acest an.

Cozile lungi și zborurile anulate cauzate de lipsa de personal au provocat deseori haos, determinând companiile aeriene să-și reducă operațiunile, în timp ce industria se străduiește să țină pasul cu creșterea cererii după pandemia de COVID-19, potrivit Reuters.

Noul ghid îi va ajuta pe pasageri să știe ce să facă dacă se confruntă cu anulări, întârzieri sau pierderea bagajelor, a precizat guvernul. De asemenea, conține îndrumări despre cum trebuie să acționeze dacă consideră că nu au fost tratați corect.

„Pasagerii merită servicii de încredere și să fie compensați corespunzător dacă lucrurile nu merg conform planului, iar scenele haotice pe care le-am văzut pe aeroporturi sunt inacceptabile”, a spus ministrul transporturilor, Grant Shapps.

Luna trecută, guvernul a publicat un plan de asistență în 22 de puncte pentru a evita alte perturbări, spunându-le companiilor aeriene să execute programe de vară „realiste” și promițând să accelereze controalele de securitate. Autoritățile susțin că acestea sunt procesate în prezent „în timp record”.