
Guvernul a aprobat, miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor-Frontieră, cu o lungime de 166,2 km, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Ministrul a menţionat că este un proiect de interes naţional finanţat din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), cu termen limită de realizare anul 2026 şi are ca obiective: realizarea a 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea staţiilor, înlocuirea/repararea podurilor, podeţelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea calităţii terasamentelor şi desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate, notează Agerpres.
Sorin Grindeanu: „Obiectivul, împărţit în patru loturi, are o valoare estimată de peste de 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare şi execuţie lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanţei şi situaţiilor diverse şi neprevăzute”.