Grupul MOL înregistrat în primul trimestru al anului un rezultat operațional CCS EBITDA de 833 de milioane de dolari, în contextul creșterii spectaculoase a prețurilor la petrol și gaze naturale.
Se remarcă o scădere de 6% comparativ cu trimestrul anterior.
“Performanța segmentului Upstream a contribuit cel mai mult la obținerea rezultatului, segmentul Downstream a obținut același rezultat ca anul anterior, fiind influențat de contextul macro volatil și vulnerabil, cât și de prețuri, în timp ce segmentul Consumer Services a fost afectat de plafonarea prețurilor la carburanți în mai multe țări din Europa Centrală și de Est”, anunță compania. Grupul MOL a generat un flux de numerar liber în valoare de 510 milioane de dolari, mai mult de jumătate din previziunea pentru 2022.
Pe segmentul Upstream, rezultatul EBITDA a ajuns la 504 milioane de dolari în primul trimestru, în creștere cu 104% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021. “Volumele de producție au scăzut comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul declinului natural în regiunea Europei Centrale și de Est și în Pakistan, dar și al declinului contribuției câmpului petrolier ACG din Azerbaijan”, potrivit reprezentanților. Contribuția segmentului Upstream la fluxul de numerar liber a crescut la 420 milioane de dolari, de la 160 milioane de dolari de la an la an. În ceea ce privește operațiunile, Grupul MOL a semnat un acord cu Waldorf Production Limited („Waldorf”), privind vânzarea întregului său portofoliu Upstream din Regatul Unit.
Pe segmentul Downstream, rezultatul operațional CCS EBITDA s-a situat la 254 milioane de dolari, un nivel identic cu cel din aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, volumul vânzărilor a crescut cu 11% de la an la an. În primul trimestru, grupul a demarat investiția de tip greenfield la fabrica de propilenă MOL Petrochemicals cu o capacitate de producție de 100.000 de tone și a finalizat achiziția companiei ReMat, lider pe piața din Ungaria în domeniul reciclării de materiale plastice. În același timp, construcția complexului de polioli se apropie de finalizare, lucrările fiind realizate în proporție de 96% în T1 2022.
„2022 a adus, încă o dată, provocări noi. Într-un context cu schimbări externe rapide, un mediu volatil și adesea circumstanțe potrivnice, Grupul MOL a demonstrat că are abilitatea de a reacționa rapid, iar rezultatul CCS EBITDA de 833 milioane de dolari obținut în T1 arată că suntem pe un drum corect. (…) În plus, MOL se află în mijlocul unui demers de transformare, care se bazează pe investiții semnificative”, a declarat Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL.
Pe partea de Consumer Services, rezultatul EBITDA a scăzut cu 44% în T1 2022, comparativ cu rezultatul obținut în aceeași perioadă a anului trecut, în pofida faptului că volumul vânzărilor a crescut cu 20% și numărul tranzacțiilor a crescut cu 7% de la an la an. “Măsurile de reglementare a prețului carburanților din Ungaria, Croația, Serbia, Slovenia și Bosnia și Herțegovina au influențat EBITDA, la un nivel aproximativ cu T1 2017, deoarece marjele la combustibili au scăzut la nivel de grup”, mai arată compania. Marja produselor non-fuel a crescut cu 8% de la an la an, iar numărul de stații de servicii care oferă conceptul Fresh Corner a ajuns la 1.081 în T1 2022, de la 984 în T1 2021.
În ianuarie 2022, MOL a încheiat acorduri de vânzare-cumpărare cu Grupa Lotos SA și PKN Orlen pentru o serie de elemente din portofoliu, urmând să achiziționeze 417 stații de servicii în Polonia. Această tranzacție se află în așteptarea aprobării din partea autorităților competente.
Iar în segmentul Gas Midstream, în primul trimestru din 2022, performanța EBITDA a fost de 48 de milioane de dolari, rezultat similar cu cel din T1 a anului precedent. Majorarea continuă a prețului de achiziție a gazului a avut un impact negativ și a dus la dublarea costurilor asociate consumului de gaz.