FacebookTwitterLinkedIn

După finalizarea planului de investiții pe trei ani, Grupul eMAG și-a triplat numărul de comenzi la nivel regional. În anul 2023, eMAG România a înregistrat o cifră de afaceri de 5,979 miliarde lei, în creștere cu 11% față de anul precedent.

Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,824 miliarde de lei, în creștere cu 8,3% fata de 2022.

„Investițiile din ultimii trei ani reprezintă fundația care ne permite azi să oferim clienților aproape orice au nevoie, de la produse pentru rutina zilnică la mâncare sau îmbrăcăminte, prin servicii care îi ajută să economisească timp și bani. Rețeaua easybox în continuă expansiune ne permite să accelerăm în toată regiunea Europei de Sud-Est servicii cu valoare adăugată precum Genius, care le aduce clienților economii din livrarea gratuită și din ofertele exclusive. Tehnologia pe care am dezvoltat-o ne permite să le oferim metode de plată flexibilă in check-out din MyWallet, astfel încât pot cumpăra produsele dorite atunci când au nevoie de ele, la prețuri bune”, a spus Tudor Manea, Group CEO eMAG.

În următoarea etapă a evoluției companiei, prioritară este experiența clienților, iar tehnologia dezvoltată de eMAG și inteligența artificială vor juca un rol important, pentru că permite companiei să facă cât mai ușoară experiența de cumpărare și să mențină prețurile cât mai mici, crescând productivitatea și eficiența.

„Prin tot ceea ce oferă azi, comerțul online este mai relevant ca niciodată, oferind acces rapid și sigur la produse și servicii diverse, adaptate nevoilor și preferințelor clienților, astfel că își va continua creșterea accelerată și în următoarea perioadă”, a mai spus Tudor Manea.

Grupul eMAG a anunțat bilanțul pentru planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021. Grupul a investit în logistică de ecommerce, tehnologie și antreprenoriat, și-a consolidat prezența în Europa de Sud-Est, în România, Bulgaria, Ungaria și Grecia, a deschis verticale noi de business și a extins gama de produse. Datorită acestor investiții, în anul fiscal încheiat în luna martie, clienții au efectuat de 2,6 ori mai multe comenzi față de acum patru ani, înainte de aplicarea planului de investiții.

În acest an fiscal, Grupul eMAG are planificate investiții de aproximativ 900 milioane de lei în extinderea companiilor din Grup în regiune, în diversificarea serviciilor de plată flexibilă, în AI și tehnologie pentru a personaliza experiența clienților și a sellerilor, și în infrastructură logistică și extinderea gamei pentru companiile din Grup.

Servicii lansate în întreaga regiune

eMAG a lansat recent Genius în Bulgaria și Ungaria, la aproape patru ani de la lansarea din România pentru a le oferi tuturor clienților din Europa Centrală și de Est o soluție prin care pot economisi timp și bani cu ajutorul ofertelor exclusive și a livrării gratuite. În mai puțin de două luni, Genius a atras 100.000 de utilizatori în Bulgaria, iar în Ungaria 50.000, în mai puțin de o lună. Lansarea internațională vine la scurt timp după exinderea în 300 de noi localități în România și face avantajele comerțului online accesibile. În România, serviciul este disponibil în patru aplicații de shopping: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, iar în Bulgaria și Ungaria în două aplicații: eMAG și Fashion Days.

Extinderea Genius în cele două țări vine după o perioadă în care clienții cumpără din categorii tot mai diverse, de la suplimente alimentare, produse dermato-cosmetice, fashion sau băuturi, pentru care eMAG a lansat o suită de formate de tip shop-in-shop care ajuta clienții să exploreze mai ușor gama disponibilă. Procentul clienților care cumpără din mai mult de șapte categorii a crescut de la 11% la 20% în ultimii patru ani.

Cu ajutorul etichetei Super Preț, clienții din Romania pot să identifice prețuri bune pentru peste 500.000 de produse. De curând, eticheta Super Preț, care în România reprezintă 34% din vânzările realizate pe eMAG.ro, a fost introdusă și în Bulgaria și Ungaria.

Prin programul Easy Buy Back, dezvoltat împreună cu Flip, clienții pot achiziționa online telefoane noi de pe eMAG și pot obține la schimb bani pentru dispozitivele vechi prin intermediul Flip. Programul este disponibil din această lună în toate cele trei țări: România, Ungaria, Bulgaria.

 Rețeua de puncte de livrare de proximitate în creștere 

Lansarea Genius pentru clienții eMAG din Bulgaria și Ungaria se bazează pe extinderea accelerată a punctelor de livrare de proximitate, dezvoltată de compania de curierat Sameday. 8.500 de puncte de livrare în proximitate vor fi disponibile până la finalul acestui an în România, Ungaria și Bulgaria, față de cele 5.000 la începutul anului 2024.

Investițiile eMAG se vor concentra anul următor spre extinderea serviciilor financiare flexibile din Wallet. În Romania, sunt peste 2 milioane de clienți eligibili care folosesc cel puțin o metodă de plată în rate: dupa 30 de zile, în 4 rate, în 12 rate prin HeyBlu. Din luna aprilie a acestui an, serviciul de finanțare în 12 rate a devenit disponibil pentru cumpărături de până la 10.000 de lei pentru aproape orice categorie de produse de pe platforma eMAG, inclusiv pentru produsele vândute de sellerii din Marketplace.

În ultimii trei ani, numărul sellerilor activi pe platformă s-a dublat și a ajuns la 56.000. Numărul comercianților români care exportă prin eMAG Marketplace în Ungaria și Bulgaria s-a dublat la peste 12.000 în ultimul an, iar volumul ofertelor pe care le pun la dispoziție pe platforma eMAG se ridică la 22,3 milioane, mai mult decât dublu față de anul precedent.

Prezent pe piață din 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria.