Cautare




, Contributor

antreprenor, trainer, coach și promoter al vieții echilibrate în România A dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbari in vietile liderilor din Romania, cu deschiderea portilor catr...

Opinii |
|

Greu cu readaptarea după concediu? Iată 7 moduri prin care poţi trece mai uşor peste apatia post-vacanţă

Mulți dintre noi am experimentat mai mult sau mai puţin starea de apatie de după vacanţă, atunci când parcă un nor negru s-a abătut asupra noastră, când nu avem chef de nimic, când nu ne convine nimic şi parcă am vrea înapoi, când am mai avea nevoie de încă o zi, când calculăm timpul rămas până la următorul concediu.
Simona-Nicolaescu-LifeFit-Coaching-Wellbeing-Psihoterapie-Somn

La final de august, majoritatea angajaţilor îşi încheie concediile (sau aproape toţi) şi revin la activităţile zilnice, mai mult sau mai puţin iubite. O stare de ameţeală parcă pluteşte în aer, ca şi cum am fi prezenţi doar cu corpul, iar mintea noastră ar alerga încă pe plaja aceea minunată.

Se spune că este nevoie de trei zile pentru a intra în „starea de vacanță” şi a te deconecta de la grijiile cotidiene, şi că la fel, îți va lua o perioadă de timp pentru a reveni în „viața reală”.

Însă, suntem aici şi acum, iar datoria ne cheamă. Ce putem face pentru a trece mai uşor peste aceste stări, chiar dacă vorbim despre o vacanţă de un weekend sau un road trip cu mii de kilometri la bord?

Iată 7 lucruri care pe mine m-au ajutat să scap de stările rele şi să îmi recapăt energia şi pofta de viaţa cât pentru un an.

  1. Alocă-ţi timp pentru a-ţi reveni

Este important să realizezi că este destul de normal să te simți deprimat după o călătorie. Iar de cele mai multe ori, te obişnuieşti cu starea de alertă şi adrenalina care îţi pulsează în vene pentru a explora şi cuprinde cât mai mult din noua destinație, doar pentru a ne întoarce acasă cu zero energie rămasă pentru lucrurile normale de zi cu zi.

Dacă este posibil, întoarce-te mai devreme cu o zi sau două, pentru a avea timpul necesar de a-ţi reveni şi pentru a te reconecta la mediul de acasă.

Iar dacă ești nevoit să îți reîncepi munca imediat, nu îți pune în agendă din prima zi toate obligațiile, mai degrabă strecoară task-urile care îți plac cel mai mult.

  1. Integrează experiențele trăite în vacanța ta.

Integrând cele mai bune părți ale vacanței tale în rutina zilnică, nu doar că îţi pot da o stare de bine, ci îţi pot aduce şi o serie de beneficii (poţi învăţa o limbă nouă, te poţi înscrie la un curs de gătit cu specific internaţional, îţi poţi decora casa sau grădina într-un anumit stil, ai grijă să socializezi serile cu prietenii etc.), însă, îţi vor menţine vii şi pe o perioadă îndelungată amintirile plăcute trăite pe alte meleaguri.

  1. Aruncă o privire mai atentă asupra vieții tale.

Cu toții tindem să supra-idealizăm experiențele de vârf, așa că atunci când cutia lui Pandora se deschide chiar și scurt, comparațiile dureroase devin automate. A fi capabil să accepți valoarea a ceea ce eşti şi  faci devine mult mai ușor atunci când aduci unele dintre comparații pe pământ și să recunoști că nu poți avea totul – cel puțin nu toate dintr-o dată sau într-un anumit loc. Și cu această recunoaștere, vei experimenta o aterizare lină, fără turbulențe, în viața cotidiană … până când te vei întoarce din nou în locul „preferat”.

  1. Începe să ai grijă de tine

Atunci când călătorim, poate fi mai greu să avem grijă de noi înșine sau poate exagerăm spunând că suntem în vacanţă. Poate că ai exagerat cu mâncarea, cu alcoolul, ai lăsat rutina de exerciţii fizice deoparte, nu ai dormit suficient sau nu ţi-ai acordat momente de respiro.

Călătoriile nu sunt, întotdeauna, minunate pentru corpul nostru, așa că profită de întoarcerea acasă ca o oportunitate de a începe să ai grijă de tine. Te poţi întoarce la o dietă sănătoasă, te poţi înscrie la o sală de fitness, te poţi îndrepți spre un spa sau, pur și simplu, petrece timp de calitate alături de cei dragi.

  1. Fii turist în oraşul tău

În timp ce suntem concentraţi asupra destinaţiilor exotice sau aflate la mii de kilometri distanţă, uităm să privim în jurul nostru. Fă o analiză şi vezi ce noutăţi a adus oraşul tău. Poate fi vorba de un muzeu, o grădină, un pub, etc. Ideea este de a te deconecta şi simţi bine chiar şi la mică distanţă de casă.

  1. Apreciază experienţa avută.

Există o modalitate de a aprecia lucrurile care au fost minunate și, totuși, de a nu te lăsa deprimat că s-au terminat. Acest lucru necesită un pic de schimbare cognitivă. Începe să înțelegi momentele minunate petrecute în vacanţă ca fiind părți valide, importante pentru întreaga viață, la fel de importante fiind şi cele când nu eşti în vacanţă. Pentru a te simţi cu adevărat bine şi pentru a trăi viaţa la intensitate maximă, nu ai nevoie de o vacanţă, ci doar de o gândire pozitivă. Fă-ţi din fiecare zi o vacanţă, făcând lucruri care îţi plac, te relaxează şi îţi aduc sentimentul de împlinire pe care îl ai atunci când pleci în vacanţă.

  1. Începe ziua cu gânduri pozitive

Fiecare zi din viața noastră este un dar primit de care uităm uneori să ne bucurăm. Îți poți începe ziua gândidu-te ce este frumos în viața ta.

Pentru a te ajuta în plus, ţi-am pregătit un ghidaj audio care să te setezi mental pentru fiecare zi şi să începi ziua cu bucurie.

________________________________________________________________

Simona Nicolaescu

www.simonanicolaescu.ro

Psihoterapeut, coach și susținător al vieții echilibrate în România

Simona Nicolaescu a dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbări profunde în viețile liderilor din România, cu deschiderea porților către propriul subconștient, trasarea unui plan clar pentru a-și atinge visurile, vitalitate fizică și psihică crescută.

A inclus în acesta mare parte a învățăturilor extrase din diferitele experiențe ca antreprenor, lider, mamă și din diferite formări pe care le are: psihoterapie ericksoniană, hipnoză, coaching, silent retreat, terapie cranio-sacrală, mind power.

Lucreaza în sesiuni individuale cu angajații din România pentru a îi ajuta să ducă o viață mai echilibrată din punct de vedere emoțional, pentru a se bucura mai mult de viața pe care o au.

Ține workshopuri pe teme precum: Sleep better, Stress Management, Mind focus, Tehnici de relaxare.

Desemnată “Antreprenorul anului” în 2013, Simona Nicolaescu și-a dedicat ultimii 8 ani din cariera sa profesională susținerii și promovării vieții echilibrate, prin proiecte creative, adresate mediului de afaceri, derulate în premieră în România.

Sub semnătura sa au luat naștere primul program de well-being pentru angajații companiilor, în anul 2010, și primul audio-book pentru diminuarea stresului, în anul 2014, intitulat “Tehnici de reducere a stresului”.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii