Furnizorul de servicii tehnologice de plată Global Payments a realizat anul trecut tranzacții de peste 6,5 miliarde de lei în România, iar pentru acest an estimează atingerea unui volum de 7,5 miliarde de lei.
”Pentru 2023 estimăm volume de 7,5 miliarde de lei și peste 65 de milioane de tranzacții realizate în România. Nu mizăm pe creșterea valorii medii tranzacționate, ci pe adopția tot mai mare a soluțiilor de plată digitale pe piața autohtonă, atât din partea comercianților, cât și a consumatorilor”, a declarat Cătălin Moise, country Manager al Global Payments România pentru Forbes România.
Compania a realizat anul trecut peste 55 de milioane de tranzacții în România. Global Payments este activă în 100 de țări și procesează anual peste 50 de miliarde de tranzacții.
Focusul companiei sunt micii retaileri și antreprenori, iar în Europa Centrală și de Est are 65.000 de clienți, cu aproape 100.000 de terminale.
În România, Global Payments are înregistrate peste 14.000 de terminale de plată, iar tranzacția medie, anul trecut, a fost de aproximativ 120 de lei.
La finalul anului trecut, 64% dintre firmele mici și mijlocii din România declarau că acceptă plata cu cardul, în timp ce 48% dintre celelalte firme susțineau că intenționează să implementeze soluții de acceptare a plăților cu cardul în viitor.
În plus, modificările aduse Legii Cashback, privind introducerea terminalelor electronice de la 1 ianuarie 2023 pentru firmele cu încasări anuale în numerar de peste 10.000 de euro (50.000 de lei) va conduce la un număr și mai mare de solicitări de soluții de plată cu cardul din partea comercianților.
”Global Payments a înregistrat, doar în luna ianuarie a acestui an, de șapte ori mai multe solicitări de instalare POS-uri și software pentru acceptarea plăților cu cardul, decât în aceeași lună din 2022”, a adăugat Moise.
În luna februarie s-a înregistrat un număr dublu de solicitări față de luna februarie a anului 2022.
Soluțiile și tehnologiile electronice de plată sunt strâns legate de segmentul e-commerce, iar conform estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online, în 2023 România va depăși pragul de şapte miliarde de euro, reprezentând o creștere de aproximativ de 5-10%, la fel ca în 2022.
Pe lângă o prezență online solidă, multe firme medii și mici răspund, acum, nevoii de digitalizare cerute de consumatori.
Implementarea unor soluții de plată electronice în prezent este văzută de antreprenori ca o măsură de dezvoltare a afacerii.
”Clientul are nevoie, astăzi, de servire rapidă și ușoară. Așteptarea la coadă iese din discuție, trebuie să ai un număr suficient de case de marcat, indiferent dacă vorbim de personal uman sau terminale self-service. În plus, oamenii nu mai vor să cumpere în timpul orelor de program, ci atunci când își doresc. Așa că a crescut și cererea pentru magazine cu autoservire 24/7. Cine prinde acest val de interes, va câștiga jocul”, a mai spus Moise.