Revolut se confruntă cu o acțiune în instanță din partea ginerelui unui fost oligarh rus, care susține că fintech-ul i-a închis nejustificat contul.
Potrivit The Telegraph, Ildar Uzbekov, cetățean britanic născut în Kazahstan, ginerele unui oligarh rus decedat, care deține o vie în Kent, a declanșat o bătălie legală împotriva Revolut la începutul acestui an prin care acuză compania că în 2020 i-a închis contul în mod nejustificat.
Documentele legale citate de The Telegraph arată că Uzbekov susține că Revolut a arătat o “lipsă de grijă și rigurozitate” atunci când i-a închis contul, bazându-se pe rapoarte media incorecte. Documentele instanței susțin că Revolut i-a blocat contul timp de șase săptămâni, iar apoi l-a dezactivat fără nicio explicație.
Revolut se apără în fața acestei acțiuni în instanță. Această luptă legală a apărut în urma scandalului legat de Nigel Farage, fostul lider al Partidului pentru Independența Marii Britanii (UKIP), care și-a închis contul bancar la Coutts în iunie din cauza opiniilor sale politice. Controversa a dus la plecarea lui Dame Alison Rose, director executiv al Grupului NatWest, care deține Coutts, și a lui Peter Flavel, care a demisionat din funcția de director executiv al Coutts la puțin timp după aceea.
Cazul lui Uzbekov nu implică opiniile sale politice, dar documentele au dezvăluit că Revolut i-a închis contul din cauza “unei presiuni mediatice adverse” legate de presupusele sale legături cu Rusia.
Uzbekov susține că articolele nu au făcut “nicio afirmație nefavorabilă” despre el, ci se refereau la tatăl său, Alexander Shchukin, un magnat rus al industriei miniere decedat acum doi ani. Uzbekov a declarat că “nu există niciun motiv întemeiat” să se bănuiască că se comporta fraudulos și a pretins că închiderea contului său i-a cauzat “stres și neplăceri”. El a declarat pentru Observer în 2020 că a fost victima unei campanii de defăimare susținute de Kremlin: “Sunt cetățean britanic și asta a fost o încercare de a mă distruge pe mine și pe familia mea.”
Partenerul lui Uzbekov gestionează o galerie în Mayfair, Londra și a susținut la rândul său că procesele defectuoase ale Revolut au “repercusiuni cu potențial foarte serios” pentru clienți.
Un purtător de cuvânt al Revolut a declarat pentru The Telegraph: “Nu putem comenta acuzațiile aflate în curs de desfășurare în instanță.”
Această dispută legală reprezintă una dintre cele mai recente provocări pentru Revolut în timp ce se luptă să își salveze cererea de obținere a unei licențe bancare în Marea Britanie. În acest an, compania a fost afectată de demisia a doi executivi și de o avertizare din partea auditorului său independent că veniturile sale din 2021 “pot fi în mod semnificativ eronate”.