Cautare




, Redactor Forbes România

Afaceri |
|

George Rășchitor, cofondator Sinaps Marketing: „Acum câțiva ani aveai un magazin în mall, unde veneau toți oamenii, îl poziționai acolo pentru vizibilitate. Acum, însă, toți oamenii sunt online”

Deși a vrut inițial să deschidă un birou în București, George Rășchitor a preferat liniștea pe care i-o oferă Iașiul, oraș în care a decis să rămână pentru a-și pune bazele propriei afaceri.
George Raschitor - Sinaps

George Rășchitor a intrat în lumea antreprenoriatului în urmă cu șase ani, când s-a decis, alături de alți doi prieteni, să pună bazele Sinaps Marketing, o agenție de marketing online, prima de acest tip parteneră Google Ads din Moldova și singura Premier Partner din această regiune. Agenția livrează soluții complete de marketing digital, o componentă vitală pentru business-urile cu prezență în online.

„Am început în 2013, într-un apartament, am stat două luni acolo, apoi am luat o chirie. Apoi ne-am mutat și am angajat alți oameni”, rememorează George Rășchitor, director general şi cofondator al Sinaps Marketing.

Singura investiție inițială în business a fost de 1000 de lei, bani cu care s-a dat drumul primei campanii. Încă de la începutul proiectului, focusul antreprenorilor a fost să reinvestească profitul. Unul din principalii diferențiatori cu care agenția a pătruns în piață a fost know-how-ul fondatorilor în e-commerce, dobândit în urma experienței din corporații. „Eu și colegii mei am lucrat pe marketing la Originals, un magazin online. Practic acolo am dezvoltat campaniile de marketing online, în vremea când lucram cu agenții. Am văzut că eram mulțumiți de ce realizam acolo, așa că am zis să ne gândim să facem noi, in house aceste lucruri”, își amintește George Rășchitor.

Compania a luat naștere în contextul în care tot mai multe organizații din România își majorează bugetele pentru promovarea în mediul online, în condiţiile în care acum, prezenţa pe internet, atât pe Google, cât şi pe reţelele sociale a devenit esențială. Sinaps Marketing își propune să crească piața locală și ajute businessuri care încă nu au făcut pasul spre online.

„S-a schimbat mult ideea în care un business merge în zona în care sunt consumatorii. Acum câțiva ani aveai un magazin în mall, unde veneau toți oamenii, îl poziționai acolo pentru vizibilitate. Acum, însă, toți oamenii sunt online (…) Am avut discuții lungi cu reprezentanții unor companii despre importanța prezenței businessurilor lor în online, iar în final au înțeles și au văzut rezultatele. De multe ori ei au foarte mulți bani în offline, dar le e foarte greu să între în online. De ce? Pentru că așa sunt ei obișnuiți”, explică George Rășchitor. Cofondatorul a remarcat de-a lungul timpului că multe din afacerile din regiunea Moldovei încă se bazează pe modelele clasice de promovare, din ușă în ușă, în special întreprinderi din zona industrială, din domeniul construcțiilor, dar și din agricultură.

Agenția are în portofoliu peste 100 de clienți, din care 30% sunt clienți din Iași, iar ceilalți sunt din București, Cluj sau Brașov. Printre clienți se numără Antibiotice Iași, Ibis Hotels, Ramada Iași, Lensa.ro, Miele, Brikston.

 

Resursa umană, cea mai de preț

Componenta umană, pe cât de greu de găsit este, pe atât de valoroasă se dovedește a fi într-o companie de orice natură. Sub acest aspect, George Rășchitor spune că cea mai mare parte din capitalul acumulat merge către angajați, care beneficiază de traininguri constante, întrucât industria în care activează este una care se schimbă permanent, fiind nevoie ca aceștia să acumuleze cât mai rapid informațiile necesare pentru derularea proiectelor.

„În angajați investim cel mai mult fiindcă acolo este <<marfa>> noastră (…) De aceea am preferat să investim în oameni. La trei-șase luni aducem personal nou, de obicei cinci, șase oameni”, spune cofondatorul agenției ieșene. Cultura organizațională a Sinaps Marketing permite angajaților să migreze de la un departament spre altul pentru că, explică George, cel mai important este să se simtă confortabil cu ceea ce fac. „Dacă tu ca angajat te simți bine, vei oferi și randament, dar dacă ai o stare proastă, nu vei putea obține acest lucru”, spune el.

În primă fază, compania a angajat personal tânăr, acoperind nivelul entry-level, după care au făcut tranziția către recrutarea de angajați de peste 30 de ani, ajungând ulterior către oameni cu experiență, care au 35-40 de ani.

„Sunt niște atuu-uri pe care oamenii cu vârste de 30 de ani sau peste le-au dobândit. Ei vin cu experiența pe care un tânăr nu o are. În marketing, ei pot face corelația cu experiența din locurile în care au lucrat anterior, au o viziune asupra lucrurilor și înțeleg chestiunile de business mult mai ușor. Tinerii, în schimb au multă creativitate, vor să facă multe lucruri noi, dar le lipsește componenta aceea de business”, susține George Rășchitor.

Afacerile Sinaps Marketing au crescut de la an la an cu aproximativ 80-90%. Compania a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,3 mil.lei și un profit net 453.000 lei, iar pentru anul acesta estimează o creștere de 85%. În companie activau anul trecut 16 angajați. „Avem un plan strategic ca în cinci ani să avem undeva la 5 mil.euro cifră de afaceri. Și cred că este posibil pentru că ne-am setat niște obiective realiste, bazate pe istoric”, spune George Rășchitor, director general şi cofondator al Sinaps Marketing.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii