FacebookTwitterLinkedIn

Salt Bank, prima neobankă românească se dorește un salt tehnologic pentru industria bancară, în perioada următoare. Denumirea băncii exprimă evoluția pe care neobanka o propune clienților săi, în investirea optimă a banilor.

“Vrem să fim în slujba clienților, într-un mod care vrem să ne definească și să ne diferențieze”, spune Gabriela Nistor, director general Salt Bank, la emisiunea Forbes Forward, realizată de Forbes România.

Salt Bank intră pe piață în acest an, ca bancă digitală, care va lucra cu clienții săi prin intermediul unei platforme digitale. Va avea o sucursală digitală, de unde va oferi suport uman clienților, atunci când este nevoie de mai mult decât tratarea automatizată a componentei de customer support.

“Vrem să fim la intersecția între o aplicație mobilă – unde poți face totul remote-digital, dar cu suport uman, atunci când clientul are nevoie ”, precizează Gabriela Nistor.

Neobăncile au licență bancară și prezență digitală, o platformă digitală nouă – fără sisteme tradiționale. “Toate aceste soluți noi dau flexibilitate și scalabilitate clienților, care se pot baza pe infrastructura băncii”, mai spune directorul general Salt Bank.

Salt Bank va ieși pe piață cu platforma sa până la finalul primului trimestru al acestui an și va începe cu un produs minimal, prin care va oferi o parte din serviciile de bază: cont curent, card de debit, etc, cu mențiunea că toate acestea vor fi oferite într-un mod care să placă clienților. Neobanka, care are avantajul mobilității rapide în piață, vrea să ofere din experiența sa și le va arăta clienților care sunt direcțiile în care se va îndrepta ulterior.

Salt Bank se bazează pe parteneriatul cu Engine by Starling, brațul tehnologic al Băncii Starling din UK, care a pornit cu șase ani în urmă și are 4 milioane de clienți în UK, persoane fizice și microîntreprinderi.

“Nouă ne-a plăcut modul lor de lucru și am avut o chimie foarte bună cu ei. De la ei vom folosi tot ceea ce înseamnă core banking și alte module ”, mai spune Gabriela Nistor.

Salt Bank este o neobankă concepută în România, ceea ce o face foarte diferită de celelalte neobănci concepute în alte state, pentru că cunoaște și oferă ceea ce vrea piața locală, pe lângă ceea ce oferă trendurile internaționale.

În ultimii ani, piața de retail din România s-a apropiat foarte mult de piața europeană, iar acest trend va continua. Există mai mult interes pentru economisire, ca urmare a creșterii inflației și a influenței situației geo-politice.

„În lume, sunt 1 miliard de conturi de clienți deschise la neobănci, din 8 miliarde de oameni, ceea ce arată apetitul oamenilor în această direcție”, mai spune directorul general Salt Bank.

Anul trecut, românii au redus cheltuielile pentru divertisment și educație, din dorința de a economisi, dar au întregit bugetele pentru călătorii.