FacebookTwitterLinkedIn

După o scădere cu 70% a cifrei de afaceri în primele luni de pandemie, compania Fornetti România estimează că în acest an va reveni la cifra de afaceri din 2019, susținută și de investițiile în creșterea capacitățile de producție.

”Scopul este să ajungem unde eram în 2019, la nivel de volume și cifră de afaceri. Avem investiții în derulate prin care vrem să mărim capacitățile de producție deoarece cred că încă mai este loc pe piață”, a declarat Gabriel Voin, directorul comercial al Fornetti România.

Potrivit datelor ministerului de Finanțe, Fornetti România a avut în 2019 o cifră de afaceri de 205,9 milioane de lei și un profit net de 15,1 milioane de lei.

O primă etapă a acestor investiții a fost începută în 2022, prin care compania a majorat capacitatea unei linii de producție de la 1.400 la 2.500 de tone pe oră.

În următorii doi vor fi majorate și capacitățile altor două linii de producție, program care presupune investiții de 1 sau 2 milioane de euro.

Debutul pandemiei a reprezentat pentru Fornetti România ”un șoc”, iar în acea perioadă compania a luat decizia de a lansa noi produse.

De asemenea, în 2021, vânzările companiei erau pe o traiectorie crescătoare, dar în 2022, ”după ce toată piața s-a relaxat”, a început războiul, care a pus compania în situația de a majora prețurile.

”Noi am mărit prețul în sistemul de franciză de trei ori, iar în sistemul de retail de peste cinci ori, cu puține procente de mai multe ori. Cam acesta e rezumatul ultimilor trei ani. În 2023, ne așteptăm la orice, mai puțin la extratereștri, dar cred că va fi o luptă în piață între toți jucătorii”, a mai spus Voin.