FacebookTwitterLinkedIn

Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România atrage atenția că furnizorii de energie vor înregistra pierderi chiar de la întocmirea facturilor, întrucât preţul stabilit prin noua ordonanţă de compensare a facturilor este mai mic decât costurile companiilor.

AFEER consideră că ajutorarea consumatorilor, în special a celor casnici, pe timpul anotimpului rece este utilă şi, mai ales, necesară, dar trebuie făcută în mod cât mai simplu şi clar fără a afecta industria energetică. Consumatorii trebuie sprijiniţi în contextul actual, al creşterilor explozive ale preţurilor în toată lumea.

Laurenţiu Urluescu, preşedinte AFEER: „Furnizorii de energie electrică şi gaze naturale, companii membre ale AFEER, sunt pregătiţi şi vor acţiona pentru aplicarea legislaţiei, respectiv a tuturor măsurilor de plafonare şi compensare a facturilor. Din păcate, OUG 3/2022, care vine cu măsuri suplimentare de sprijinire a consumatorilor, introduce şi dispoziţii care vor avea un efect dezastruos pentru furnizori”, conform Agerpres.

Potrivit estimărilor asociaţiei, impactul financiar al schemei de sprijin depăşeşte cu mult 3 miliarde de lei, sumă comunicată de către autorităţi ca fiind alocată pentru această schemă.

Laurențiu Urluescu: „De aceea, facem apel la autorităţi să deconteze corect şi la timp, în conformitate cu prevederile legale, evitând riscul ca furnizorii să nu mai poată să susţină financiar sprijinul asumat de stat pentru consumatori şi astfel să apară întârzieri la plată pe tot lanţul energetic”.