FacebookTwitterLinkedIn

Pentru Franke România, furnizor de soluții pentru bucătărie și baie, anul 2022 este unul provocator, potrivit lui Florin Porojan, General Manager al Franke România. În ce privește vânzările, pentru 2022 compania își propune consolidarea cifrelor anterioare, având în vedere provocările anului în curs, fără a targeta alte creșteri. În 2021, Franke România a înregistrat vânzări de 15,5 milioane de euro.

„Se pare că incertitudinea devine un mod de trai, cu care suntem forțați să ne obișnuim din ce în ce mai mult, iar clienții finali și companiile au nevoie de modalități de a face față acestor noi condiții”, explică Porojan pentru Forbes. 

Una dintre marile provocări sunt date de creșterea costului la materii prime. În plus, apar și modificări în comportamentul consumatorului final, care post-pandemie e interesat în mare parte de activități de petrecere a timpului liber și vacanțe. „Aproape în același timp cu sfârșitul pandemiei a mai intervenit ceva: orientarea bugetului cu precădere către cheltuieli de strictă necesitate și economisire, din cauza incertitudinilor economice, sociale și geopolitice cu care ne confruntăm, amânând deciziile de investiții pentru perioade mai bune”, punctează Florin Porojan. 

Compania va investi în jur de 350.000 de euro în procesul de modernizare și infrastructură al sediului din Pantelimon. Investiția presupune mutarea inelului de utilități mai aproape de clădirea sediului și a depozitelor Franke, având în vedere că vechiul inel de utilități (energie, apă, gaz, internet) era situat pe porțiunea de teren acum expropriată pentru extinderea centurii Bucureștiului. „Odată cu această mutare, vom reface și împrejmuirea, drumul și parcarea în incintă, afectate de lucrările de amenajare”, adaugă reprezentantul Franke România.

Compania nu lucrează direct cu dezvoltatori imobiliari, însă mare parte dintre produsele sale se regăsesc în proiectele rezidențiale nou-construite. Clienții Franke sunt preponderent oameni cu venituri peste medie, care fie achiziționează sisteme integrate, formate din 5 produse – chiuvetă, baterie, hotă, plită și cuptor, fie sunt clienți care își renovează casa și doresc să schimbe câte un produs. 

Distribuția se face prin intermediul partenerilor, pe mai multe canale: canalul de Kitchen Studios, producătorii și comercianții de mobilă, canalul DIY, care include marii jucători de pe piața din România (naționali și internaționali), canalul de retail și cel de comerț electronic. 

„Suntem destul de legați de piața de real estate, iar provocările pe care aceasta le are în 2022 se transmit și la noi. Noi nu vindem direct către real estate, dar partenerii noștri da”, explică Florin Porojan. 

Pandemia a modificat nu doar comportamentul consumatorilor, ci și al retailerilor, care și-au pus la punct platformele de vânzare online pentru a-și atrage și fideliza clientela. Astfel, pe lângă vânzarea B2B, compania are și propriul showroom, situat în Pantelimon, Ilfov, plus propriul site de comerț online, unde expune și vinde vârful de gamă Franke, inclusiv sistemele complete. 

Din perspectiva Franke, cea mai mare provocare a momentului este contractarea cererii, ca urmare a situației geopolitice actuale. „Încercăm să-i facem față căutând oportunitățile pe care actualele condiții de piață ni le oferă. Ne concentrăm pe identificarea acelor lucruri care aduc oamenilor ceea ce ei au nevoie: adaptarea produselor Franke la timpurile pe care le trăim, astfel încât bugetul familial să aibă de câștigat și mediul nostru să fie protejat”, punctează directorul general al companiei. 

În prezent, Franke are trei depozite la sediul din Pantelimon, toate construite prin extindere, pe măsură ce business-ul a evoluat. Atunci când acestea devin insuficiente, se apelează la outsourcing. Compania nu avem planuri de extindere a capacităților sale de depozitare în viitorul apropiat, „având în vedere că soluția de outsourcing este la îndemână”. 

Însă, pe termen mediu și lung, în timp ce piața românească se maturizează, este posibilă o extindere: „Noi avem încă suficient teren în incinta sediului pentru o extindere de aproximativ 1.500 mp”, încheie Florin Porojan.