La mai bine de un an și jumătate de la izbucnirea pandemiei de Covid-19 pe tot globul, brandurile de înfrumusețare pare că își revin din șocul suferit. La fel și rețeaua companiei Anastasia Beverly Hills, care înregistrează o scădere mai mică decât anul trecut.
Totul a început în anul 1989, când Anastasia Soare era o simplă imigrantă de origine română care lucra într-un salon de înfrumusețare din Los Angeles. „Am lăsat în urmă singura viață pe care o cunoscusem vreodată. Mi-am lăsat familia și țara în care am crescut și am ajuns într-un loc în care nu cunoșteam pe nimeni, nici măcar limba nu o puteam vorbi”, a precizat Anastasia Soare în presa internațională.
Astfel a ajuns să își dezvolte propria sa tehnică de pensat și, în 1997, și-a deschis primul salon în Beverly Hills. Trei ani mai târziu, în 2000, a lansat prima sa linie de produse cosmetice pentru sprâncene, iar de aici restul e istorie. „Înainte de a începe afacerea, oamenii veneau la mine cu pozele celebrităților și îmi arătau ce fel de sprâncene doreau. Pur și simplu nu ar fi funcționat în acest mod. Toată lumea are un tip de sprânceană, un ton de piele și o structură osoasă diferită, iar eu am vrut să le ofer cea mai bună versiune a lor”, a povestit antreprenoarea pentru Forbes SUA. De-a lungul anilor, printre clientele care i-au trecut pragul se numără și personalități ca Michelle Obama, Oprah Winfrey, Cindy Crawford, Naomi Campbell și Stephanie Seymour.
În urmă cu doi ani, „Regina Sprâncenelor din LA” se afla pe locul 21 în topul celor mai bogate antreprenoare din Statele Unite, cu o avere estimată la 1,2 miliarde de dolari. Pandemia și restricțiile Covid-19 au afectat business-ul româncei de peste Ocean, care, în 2020, a coborât 20 de poziții în clasamentul menționat, înregistrând o scădere de aproximativ 460 de milioane de dolari, până la 740 de milioane de dolari, ieșind astfel din topul 500 al celor mai bogați oameni din lume.
Succesul Anastasiei o plasează în 2021 pe locul 42 în lista Forbes al celor mai bogate femei din SUA, cu o avere de 730 de milioane de dolari, în scădere cu 1,3% față de anul anterior. Ea a reconfigurat modul în care oamenii se raportează la sprâncene în ultimele trei decenii și a construit un adevărat imperiu al frumuseții în acest proces. În aprilie 2021, Fitch Ratings a declarat că se așteaptă ca veniturile companiei Anastasia Beverly Hills (ABH) să crească ușor, după scăderea de 30% înregistrată anul trecut.
Anastasia Soare este mai bogată decât multe vedete de talie mondială precum Taylor Swift, Madonna, Kylie Jenner, Beyonce, Celine Dion, Vera Wang sau Huda Kattan, cunoscută și ea pentru linia sa de produse cosmetice Huda Beauty. Soare deține o întreagă rețea mondială de saloane de frumusețe, precum și o linie de cosmetice care sunt distribuite în peste 3.000 de magazine în toată lumea. Brandul româncei funcţionează în țara noastră în sistem de franciză, prin intermediul a patru saloane: trei în București (Radisson, Dorobanți și Băneasa) și unul în Constanța, în cadrul cărora se comercializează şi produsele Anastasia Beverly Hills.
Locul 5
NUME: Anastasia Soare
VÂRSTĂ: 63 de ani
ORAȘ: Beverly Hills
AVERE: 2,5 miliarde de lei
DOMENIU: Beauty
Locul 4 în ediția 2020 a Forbes 500