FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Afacerea noastră nu intră în vacanță niciodată, însă facem cu schimbul în momentul în care un coleg pleacă în concediu. Într-o cramă, vinul, și mai ales în vie, vița-de-vie, strugurii, nu țin cont de vacanță, pandemie, razboi, etc, tocmai din acest motiv preocuparea noastră este ca zi de zi să fie totul pus la punct și să fim bine organizați.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?

Preocupările noastre sunt cauzate de toate lucrurile enumerate mai sus, ne confruntăm și noi cu lipsa forței de muncă, din fericire avem o mică echipă de muncitori în vie pe care i-am angajat permanent, dar nu sunt suficienți mai ales în perioada campaniei de recoltare, creșterea prețurilor ne-a cam dat bătăi de cap și am întâmpinat dificultăți pe lanțul de aprovizionare, iar pe lângă prețurile majorate ne-am confruntat și cu lipsa stocurilor (sticle, cartoane, hârtie..)

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Ne îngrijorează creșterea inflației, războiul din Ucraina, discuțiile referitoare la un nou val de coronavirus din toamnă. Ne-am dori să avem cât mai mulți tineri dornici să învețe ce înseamnă munca într-o cramă. Toți acești factori ne îngrijorează pentru că ne dorim să ne respectăm condițiile de livrare, iar clienții noștri să fie multumiți. Speranța e să se termine războiul, pandemia, și să revenim la normal cât mai curând.

Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Încercăm să ajungem la bugetul stabilit la începutul anului, acum după 6 luni, suntem în linie cu bugetul, și sperăm ca lucurile să evolueze pozitiv, ne dorim să promovăm mai mult partea de turism viticol, să avem cât mai mulți oaspeți cunoscători sau nu, care să viziteze crama, să deguste vinurile și cu care să împărtășim idei noi, ne dorim ca vinul nostru să ajungă în cât mai multe case, restaurante, locații și să ne extindem gama de vinuri, vom avea trei vinuri noi în portofoliu. Planurile pentru 2023 încă nu sunt făcute, așteptăm să vedem cum evoluează situația cu războiul, pandemia, creșterea inflației și ne vom trasa în scurt timp noi obiective. În orice caz, ne dorim ca totul să revină la normal cât mai repede, pentru că natura, vița-de-vie nu poate fi ținută pe loc.