FacebookTwitterLinkedIn

Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, a investit 500.000 de euro în relansarea brandului din portofoliu cu același nume și estimează că în următorii ani vânzările din exporturi vor însuma 20% din total vânzări.

În ciuda exploziei prețurilor la materiile prime, care s-au majorat și cu până la 40%, compania clujeană își continuă planul de investiții cu relansarea brandului Farmec.  

Potrivit reprezentanților companiei, investiția în relansarea acestuia se ridică la jumătate de milion de euro și este alocată procesului de cercetare, design și zonei de comunicare. Gama Farmec are cea mai mare pondere în vânzările companiei producătoare.

În prezent, portofoliul brandului Farmec conține peste 30 de produse, dintre care șapte sunt noi. Formulele create conțin ingrediente naturale, precum ceaiul verde, urzică, ulei de argan și aloe vera, dar și vitamine și minerale.

În ceea ce privește creșterile explozive pe zona utilităților, dar și ale materiilor prime, oficialii companiei au precizat că acestea nu se vor reflecta în prețul final al produselor, deoarece vor fi suportate de companie.

„Am decis să suportăm noi aceste creșteri, tocmai pentru a menține același preț la produsele noastre. În luna martie am recurs la o majorare a prețului produselor de numai cinci procente”, a explicat directorul general Farmec, Mircea Turdean.

Referitor la relocarea fabricii Farmec în afara orașului Cluj, Mircea Turdean a specificat că nu renunță la această idee, însă din cauza conflictului militar de la granița noastră, acest plan a fost deocamdată amânat. Anul trecut, oficialii companiei anunțau că vor reloca fabrica, care se află în Cluj-Napoca, la marginea orașului, pe un teren (n.red. – aflat în proprietatea companiei) de aproximativ șase hectare.

Ca planuri de viitor pe termen scurt, compania Farmec și-a propus dezvoltarea gamei de dezinfectanți destinată spitalelor, dar și creșterea vânzărilor din exporturi, care este estimată să ajungă și la 20% din total vânzări. În prezent, vânzările companiei din exporturi reprezintă cinci procente.

La finalului anului trecut, producătorul român de cosmetice a raportat o cifră de afaceri de 285 milioane de lei, în creştere cu 8,4% faţă de 2019 şi în scădere cu 1,2% faţă de rezultatul anului precedent, 2020, an în care ponderea mare în vânzare a fost atribuită produselor dezinfectante.

În acest moment, rețeaua de magazine de brand este formată din opt magazine Farmec și 22 de magazine Gerovital.