FacebookTwitterLinkedIn

Din cauza prețurilor ridicate la alimente din ultima perioadă, tot mai mulți români apelează la Monitorul Prețurilor, platforma online dezvoltată de Consiliul Concurenței, pentru a compara tarifele ofertelor producătorilor locali.

Ultimele statistici date publicității de către reprezentanții platformei Consiliului Concurenței, Monitorul Prețurilor, demonstrează că, într-un clasament al celor mai căutate produse în 2021, Coca-Cola ocupă primul loc, aceasta fiind urmată de zahărul Coronița. Topul este continuat de banane și făina Băneasca.

De asemenea, următoarele cinci căutări au vizat uleiul alimentar, printre cele mai căutate branduri regăsindu-se Untdelemn de la Bunica, Argus, Floriol, Unisol, Spornic și Ardealul.

Cu ajutorul platformei, consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, cât și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. În cazul carburanților, anul trecut pe platformă au fost înregistrate aproximativ 19 milioane de căutări.

Monitorul Prețurilor produselor alimentare afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse alimentare comercializate în peste 1.700 de magazine aparținând Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi și Supeco.

Platforma a fost lansată în anul 2019 și este gestionată de Consiliul Concurenței.