După o dublare a cantităților de produse exportate în 2022, SN Plafar SA se pregătește pentru a investi în retehnologizarea fabricii pe care o deține la Cluj.
Conform ultimelor statistici Euromonitor, piaţa ceaiurilor se află pe un trend ascendent, între 2019 şi 2021 avansul acesteia fiind de aproape 30%. Fapt confirmat și în practică de către unul dintre cei mai longevivi jucători din industria locală de ceai, producătorul român, SN Plafar SA, care a înregistrat pentru acest an o dublare a cantității de ceaiuri exportate.
Însă, pentru a rezista în această piață concurențială, și pentru a face față noului context economic, plin de provocări și incertitudine, oficialii companiei au recunoscut în cadrul emisiunii Forbes Forward că este nevoie de investiții, investiții care au fost deja trasate în planul de business.
„În primul rând ne-am propus să investim în modernizarea fabricii de la Cluj. Vrem să înlocuim unele utilaje cu echipamente noi, atât pentru noua linie de business pe care vrem să o lansăm în vara anului viitor, cât și pentru a ne dezvolta capacitatea de producție”, explică pentru Forbes România, directorul general al SN Plafar SA , Cristian Becheru.
Potrivit acestuia, bugetul destinat acestor investiții se ridică la aproximativ un milion de euro. Această prioritate de a investi a producătorului român de ceaiuri vine într-o perioadă semnificativă pentru companie. Recent, SN Plafar SA a semnat un parteneriat cu antreprenori japonezi, intrând astfel în premieră pe piața din Japonia pentru a livra ceaiuri simple, mixate, cu fructe.
„Spre deosebire de celelalte piețe din Europa în care livrăm în special către comunitățile de români de acolo, în Japonia livrăm produsele către consumatorii japonezi”, subliniază Cristian Becheru. O oportunitate care s-a ivit pentru producătorul român de ceaiuri odată cu declanșarea conflictului militar de la granițele noastre.
„Japonezii luau o mare parte din ceaiuri de la producătorii ruși, iar în urma conflictului militar, aceștia s-au reorientat către producători din Europa. SN Plafar SA a făcut deja și prima livrare către această piață”, completează directorul general al companiei.
Din volumul pe care l-a livrat compania către piața din Japonia, peste 20% reprezintă gama de ceaiuri de codițe de cireș. Cereri pentru livrare de produse au venit în ultima perioadă și din Franța, susține Cristian Becheru, și făceau referire în special la dezvoltarea unor mărci proprii pentru piața de acolo.
Pentru finalul acestui an și începutul lui 2023, reprezentanții companiei estimează o creștere accelerată a exporturilor.
Ca planuri de viitor, SN Plafar SA și-a propus să dezvolte noi game de ceaiuri cu care să intre pe piețe noi, precum HoReCa, unde producătorul încă nu este prezent.
În 2021, SN Plafar SA a înregistrat o cifră de afaceri în scădere cu șapte procente față de anul anterior, aceasta ajungând la 8,3 milioane de lei.