Costul materiilor prime necesare pentru producția, ambalarea și transportul berii a crescut cu 62% în ultimii doi ani, potrivit primului Indice al berii realizat de platforma socială de investiții eToro.
Rata de creștere a prețurilor care depășește dramatic majorarea cu 17,3% a inflației în România indică faptul că este posibil să mai apară unele probleme de preț pentru consumatorii de bere, deoarece producătorii caută modalități de compensare a costurilor, relevă datele platformei sociale de investiții eToro.
Potrivit reprezentanților eToro, „indicele berii” (indice ponderat simplu) se bazează pe prețurile curente la vedere ale unui coș de șase mărfuri necesare pentru producerea și vânzarea berii – grâu, orz, orez, malț, aluminiu (pentru cutii) și combustibil (pentru transport și agricultură). Începând cu 20 august 2020, acest indice a crescut cu 62%, războiul din Ucraina jucând un rol semnificativ în ceea ce privește costurile cu care se confruntă în prezent producătorii de bere.
„În Romania, creșterea prețului berii a fost mai mică decât creșterea generală a inflației. Dar indicele nostru pentru bere ne spune că se prefigurează presiuni și mai puternice asupra costurilor și implicit asupra prețurilor. O sincronizare nefericită, având în vedere că a început campionatul intern de fotbal și că în noiembrie începe și Cupa Mondială 2022”, a afirmat Bogdan Maioreanu, analist de piață la eToro.
În România, potrivit INS, creșterea prețurilor la bere a fost mai moderată decât inflația. În iulie 2021, prețul berii a crescut cu 2,54% față de iulie 2020 și cu încă 8,02% în iulie 2022 față de aceeași lună din 2021.