Cautare




, Contributor

Reinventarea României |
|

Dragoș Preda, Secretar de stat comunicații electronice în cadrul Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor România: “Smart city ține de capacitatea umană, investiția în creiere, investiția în resursa umană”

În cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei, Dragoș Preda prezintă conceptul de SmartCity, poziția în care se află România în prezent și contextul european.   
Dragos Preda

Cu o  experiență de peste 12 ani în administrația publică, Dragoș Preda subliniază importanța interconectării fiecărui efort, în fiecare domeniu, în vederea dezvoltării conceptului de SmartCity: “Am spus-o recent: nu mai putem să vorbim de demersuri sancționate secvențial, doar de dezvoltare a infrastructurii de date, separat de infrastructura de energie, separat de infrastructura de transport. România trebuie să vorbească unitar despre aceste infrastructuri. Ele trebuie gândite unitar și sunt imperative în dezvoltarea atât centrală unitară a statului român, cât și a dezvoltării orașelor.

Propuneri pentru o dezvoltare eficientă

În continuare, Secretarul de stat propune trei strategii de acțiune, atât în context național, cât și european pentru dezvoltarea eficientă SmartCity: “Aici vin să suprapun trei trei direcții strategice de acțiune care trebuie corelate. (…) Strategia națională de dezvoltare durabilă; am lucrat și la solicitarea lui Sergiu Celac în 2010 pentru revizuirea strategiei din 2008; este pe de altă parte o strategie de dezvoltare durabilă pe noul exercițiu al Uniunii Europene, GreenDeal, pactul ecologic. La care trebuie corelate cu această strategie de dezvoltare durabilă a României și desigur strategia de dezvoltare durabilă la nivel local descentralizat. Și anume a orașelor inteligente“. Oficialul subliniază interconectarea acestor direcții, care urmăresc eficientizarea prin intermediul soluțiilor IT&C.

Conceptul de smartcity se referă la implementarea soluțiilor inteligente în toate comunitățile, însă care sunt zonele prioritare? Despre decalajul rural-urban, Dragoș Preda face un apel la competitivitate, care va motiva dezvoltarea treptată în toate ariile economice: “Coeziunea economică și socială este imperativă; să nu mai vorbim de aceste decalaje între urban și rural pentru că plusvaloare este adusă de crearea de poli de competitivitate care generează un branding local. Fiecare oraș trebuie să determine un pol de competitivitate și să atragă în felul acesta expertiza necesară pentru a genera acest flux de competitivitate, care să fie reprezentativ în top 3,la nivel național și în top 5 la nivel european. Lucrul acesta va genera plus valoare, va genera salarii competitive și o piață extrem de competitivă la nivel cel puțin european.

Educația în SmartCity

Despre importanța educației în ideea orașelor inteligente, oficialul are o atitudine radicală: “Se transferă o memorie comună a unei generații în cealaltă generație. Și de ce învățăm într-un sistem de educație de masă ? Tot sistemul de educație generează, de fapt, nivelul de interoperabilitate pentru că dăm aceeași valoare și avem aceiași referenți, de prezentare pentru anumite cuvinte și elemente cheie pe care le avem în dialog“.

Un aspect important este antreprenoriatul, care trebuie stimulat, căci în lipsa lui, soluțiile oferite rămân a stadiul de idei: “Noi nu prea avem un spirit antreprenorial înnăscut în România el trebuie stimulat. Ar trebui să se investească mult mai mult în dezvoltarea acestui spirit antreprenorial și de fapt a abilităților. Degeaba veniți cu toate aceste soluții dacă o dată funcționarii publici nu au aceste abilități și am discutat deja că toate aceste soluții cu care se vine de o lună un bun management al serviciilor publice prin soluțiile tehnologice trebuie corelate cu dezvoltarea acestor abilități digitalizate digitale la nivelul funcționarilor publici”.

Este clar, SmarCity se bazează pe inovație, pe aplicarea celor mai eficiente măsuri. Dar cum vede secretarul de stat situația? 

Când vorbim de inovații în general se înțeleg idei, nu inovații din punct de vedere de științific. Înseamnă crearea unei industrii, de fapt generarea produselor finite care să fie să plece din piața din România.

Sursa foto: Facebook/ Dragos Preda

#Smart City: Care sunt cele mai inteligente soluții și cei mai importanți actori în dezvoltarea unui smart city

Live pe Forbes Romania într-o nouă întâlnire din Seria de evenimente Forbes reINVENTAREA României discutam despre soluțiile urbane eficiente cu:* Adrian Florea, CEO Electrogrup * Dragoș Preda, Secretar de stat comunicații electronice, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor România * Cristian Pațachia, Development & Innovation Manager Orange* Gabriela Bodron, Head of Legal Department Tinmar Energy* Sergiu Russu, Technology Sales Manager Telecommunications Oracle România* Gabriel Stanciu, Director General ALSTOM pentru România, Bulgaria și Republica MoldovaParteneri strategici: BMW România, Carrefour, Immofinanz, Teilor, Rompetrol, Chronolink, Catena – Farmacia InimiiCafeaua oficială: NespressoPartener principal: CEC BankPartener media: Mindspace#ForbesReinvent #ForbesRomania #ReinventareaRomâniei #ForbesEvents #ForbesReinventareaRomâniei #BusinessEducation #ReinventareaRomaniei #frr

Publicată de Forbes Romania pe Miercuri, 26 august 2020

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii