
Un concurs de design vestimentar creat cu ajutorul Inteligenței Artificiale și organizat de Tommy Hilfiger a fost câștigat de două artiste din România, Irina Raicu și Alexandra Șerban. Creațiile lor vor fi utilizate în metaverse-ul Decentraland.
„Mi se pare captivant elementul de noutate pe care îl aduce AI-ul în crearea de fashion designs. Dar și provocările pe care le atrage după sine și anume: cum parametrizăm rețelele neurale astfel încât să respectăm particularitățile unui brand”, a spus Irina Raicu.
Irina Raicu are un doctorat în Inteligență Artificială, urmând un stagiu doctoral de doi ani la Sorbona. În prezent, dezvoltă pentru Microsoft produse tech bazate pe Inteligență Artificială.
Alexandra Șerban are o experiență de peste 10 ani în recrutare, activând ca headhunter în domeniul IT, precum și pentru o companie de recrutare expați pentru continentul african. Ea este și co-fondatoarea unei colecției de NFT-uri.
„În mai 2022 am creat primul NFT, reprezentat mai apoi cu ajutorul Realității Augmentate în cadrul Museumplein din Amsterdam. Competiția organizată de Tommy Hilfiger reprezintă prima mea validare oficială a faptului că am utilizat într-un mod creativ Inteligența Artificială în crearea unui design vestimentar”, a afirmat Alexandra Șerban.
Potrivit raportului „The State of Fashion Technology”, publicat de McKinsey, în anul 2021 achizițiile de haine și accesorii virtuale au însumat 33 de miliarde de dolari la nivel internațional, printre brandurile care au făcut tranziția către fashionul digital numărându-se Gucci, Balenciaga, Dolce&Gabbana, Tiffany, Lacoste, Nike și Adidas.